۱۴ آبان ۱۴۰۲، ۱۰:۳۲
کد خبرنگار: 782
کد خبر: 85281131
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

روسیه و آزمایش موفق موشک بالستیک با زیردریایی اتمی

تهران – ایرنا – روسیه با زیردریایی جدید اتمی خود به نام «امپراتور الکساندر ۳» (Imperator Alexander III) موشک بالستیک «بولاوا»  (Bulava) را آزمایش کرد.

به گزارش ایرنا از رویترز، وزارت دفاع روسیه امروز/یکشنبه اعلام کرد، موشک بالستیک «بولاوا» که برای حمل کلاهک‌های هسته‌ای طراحی شده است را از زیردریایی جدید اتمی «امپراتور الکساندر سوم» با موفقیت پرتاب کرد.

وزارت دفاع روسیه با صدور بیانیه ای در صفحه تلگرام خود در این خصوص نوشت: شلیک این موشک بالستیک آخرین مرحله از آزمایشات دولتی است تا پس از آن بتوان در باره پذیرش این رزم ناو (زیردریایی) در نیروی دریایی (روسیه) تصمیم گرفت.

طبق این گزارش، این موشک قاره پیما که از یک موقعیت زیر آب در «دریای سفید» (White Sea) در سواحل شمالی روسیه پرتاب شد، به هدفی در هزاران کیلومتر دورتر در شبه جزیره «کامچاتکا» در منتهی الیه شرقی این کشور اصابت کرد.

رویترز با اشاره به تلاش ولادیمیر پوتین" رئیس‌جمهوری روسیه برای حفظ بازدارندگی هسته‌ای در مقابل آنچه که او تهدیدات امنیتی فزاینده می‌خواند، به کاهش سطح روابط مسکو و غرب به دلیل جنگی که در سال ۲۰۲۲ بین روسیه و اوکراین آغاز شد، پرداخت و از اشاره به جزئیات بیشتر در خصوص این آزمایش موشکی خودداری کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha