آلودگی هوا، مظلومیت غزه، ساماندهی ترافیک و موتور سیکلت‌ها محور تذکرات اعضای شورای شهر

تهران بزرگ - ایرنا - آلودگی هوای این روزها و ترافیک در معابر تهران یکی از تذکراتی بود که در صحن شورای شهر پایتخت مطرح شد؛ این در حالی بود که نجفی عضو هیات رییسه شورا بر لزوم ساماندهی پنج میلیون موتورسیکلت تاکید جدی داشت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، یکصد و هشتاد و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران هم از تذکرات اعضای شورا بی نصیب نبود؛ البته که شورای شهری‌ها امروز / یکشنبه/ همچنین میزبان اعضای شورای شهر ماهشهر بودند.

سوده نجفی در تذکر خود گریزی به آلودگی هوای تهران و تردد ۵ میلیون موتور سیکلت و سهم آنها در آلودگی هوا زد و گفت: در ۶ ماه دوم سال با آلودگی هوا روبرو هستیم که بخشی از آن به دلیل تردد موتورسیکلت ها در سطح شهر است.

عدم مراجعه موتورسیکلت‌ها برای معاینه فنی

به گفته نجفی، پنج میلیون دستگاه موتورسیکلت در سطح شهر تردد می کنند که بر اساس گزارش ستاد معاینه فنی، تنها ۳۰۰ تا ۴۰۰ موتورسیکلت برای اخذ گواهینامه معاینه فنی به مراکز مراجعه کرده اند که این یک فاجعه است.

نجفی تأکید کرد: از ستاد معاینه فنی و پلیس راهور درخواست می کنم نسبت به ساماندهی موتورسیکلت های آلاینده طبق ماده ۶ قانون هوای پاک اقدام کنند. البته پلیس طرحی را تحت عنوان انضباط شهری و جمع آوری موتورسیکلت های پارک شده در پیاده روها در دستور کار دارد که از شنبه هفته گذشته آغاز شده و این اقدام قابل تقدیر است.

وی با بیان اینکه تردد موتورسیکلت ها در سطح شهر نیازمند ساماندهی است، یادآور شد: این ترددها هم آلودگی هوا و هم ترافیک ایجاد می کند؛ قرار بود سالانه ۱۰ درصد از این موتورسیکلت ها از رده خارج شوند و موتورهای برقی جایگزین شوند که به دلیل تزریق نشدن بودجه این اقدام صورت نگرفت که از نمایندگان مجلس درخواست می کنم احکامی را در برنامه هفتم توسعه در این زمینه در نظر بگیرند.

ترافیک تهران زجرآور است

از سوی دیگر مهدی پیرهادی دیگر عضو شورا در تذکر خود تصریح کرد: داستان ترافیک زجرآور تهران ادامه دارد و همه ما با مشکل مواجه هستیم تا به محل کار برسیم.

وی افزود: در نیمه دوم سال، کوتاه شدن روز و افزایش سفرهای آموزشی به ترافیک اضافه می‌کند اما خرابی دوربین‌ها و تجهیزات کنترل ترافیک و از سویی دیگر ورود خودروهایی با شماره پلاک شهرستان که در شهرستانهای خود ثبت نشده‌اند، از دلایل ترافیک تهران هستند که عوارض طرح ترافیک برای آن‌ها در نظر گرفته نمی‌شود.

تهران در تسخیر پلاک شهرستانی ها

به گفته پیرهادی، در تهران تعداد بالایی خودرو با پلاک شهرستان مشاهده می شود که به خودی خود به ترافیک پایتخت اضافه می‌کنند و ضروری است که شهرداری تهران و شورای ترافیک در این زمینه برنامه ریزی کنند.

وی تاکید کرد: وقتی در شهر تردد می‌کنیم احساس ما این است که تهران متولی ترافیک ندارد.

پیرهادی توضیح داد: من از دستگاه‌های متولی و شورای ترافیک تقاضا دارم که برنامه ریزی لازم را انجام دهند زیرا تا چند وقت دیگر آلودگی و وارونگی هوا سلامت مردم را با مشکل مواجه خواهد کرد و تقاضا می کنیم برای ترافیک چاره اندیشی شود.

مهدی چمران رییس شورا در واکنش به این تذکر گفت: جز ما کسی متولی ترافیک نیست و نباید چشم امید به دیگری داشته باشیم؛ کما اینکه برای حمل و نقل به میدان آمده ایم و باید برای حل معضل ترافیک نیز به میدان بیاییم و فکری به حال آن کنیم.

همچنین پرویز سروری نایب رییس شورا ضمن گرامیداشت روز ۱۳ آبان، اظهار کرد: تسخیر لانه جاسوسی و اقدامات پس از آن باعث شد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا یک دوره‌ای شود؛ مردم ما روز گذشته در کل کشور برای قدردانی از کسانی که ۱۳ آبان را رقم زدند، حضور پیدا کردند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها در غزه اشتباه بزرگی انجام می‌دهند، تصریح کرد: فرسایشی شدن جنگ در غزه به ضرر اسرائیل خواهد بود؛ غزه خالی از شهروندان شده و شاهد مهاجرت معکوس در این شهر هستیم و اسرائیل دیگر کشور امنی برای مهاجرین نیست. فرسایشی شدن جنگ نتیجه‌ای جز فروپاشی ارتش ناز پرورده اسرائیل نخواهد داشت.

وی ضمن تقدیر از یکی از مدیران شهرداری تهران، یادآور شد: آثار فعالیت‌های مدیرعامل سابق سازمان زیباسازی باقی خواهد ماند و از شهردار تهران درخواست می کنیم که از خدمات این جوان خلاق و نوآور در مسئولیت های بزرگتر استفاده کند.

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: ما از صیادی دعوت کرده‌ایم که در شورا حضور پیدا کند تا از خدمات او تقدیر کنیم.

گلایه از افتتاح شتابزده یک مجموعه ورزشی در دوره گذشته

آخرین تذکر صحن امروز شورا را میثم مظفر داد و از افتتاح شتابزده مجموعه ورزشی کوثر در منطقه ۹ در دوره گذشته گلایه کرد.

وی در این باره گفت: با وجود اینکه در ۲ سال اخیر بودجه مشخص برای این موضوع در نظر گرفته شده بود، هنوز نواقص برطرف نشده و این مجموعه با مشکل تأسیسات روبرو است و براین اساس انتظار داریم شهرداری به صورت منسجم و کامل این مجموعه را به بهره برداری برساند.

مظفر با اشاره به تأمین پارکینگ در این مجموعه ورزشی تصریح کرد: پارکینگ در این پروژه پیش بینی نشده و در سرفصل بودجه مصوب، بودجه ای معین برای راه اندازی پارکینگ طبقاتی در نظر گرفته شده و همچنان شهرداری عزم جدی در این خصوص ندارد.

وی خواستار حل مشکلات این مجموعه شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha