۱۴ آبان ۱۴۰۲، ۱۱:۴۶
کد خبرنگار: 5508
کد خبر: 85281253
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

کارشناس سیاسی عرب: شکست اسرائیل در جنگ به نفع همه کشورهای منطقه است

تهران- ایرنا- کارشناس سیاسی عرب شکست رژیم صهیونیستی در جنگ کنونی علیه غزه را به نفع همه کشورهای منطقه دانست.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا،«عزمی بشاره» کارشناس سیاسی عرب در گفت وگو با تلویزیون العربی اعلام کرد: به نفع همه کشورها و قدرت‌های منطقه است که اسرائیل به اهداف خود در جنگ غزه دست نیابد.

وی افزود: سه شرط اساسی برای توقف حملات اسرائیل عبارتند از؛ از بین بردن اجماع درونی اسرائیل درباره جنگ، مختل کردن توافق آمریکا-اسرائیل درباره هدف این جنگ یعنی نابودی حماس و سوم اینکه کشورهای اصلی عربی گام‌های واقعی بردارند و به طور جدی تهدید به قطع روابط با اسراییل کنند.

بشاره بیان کرد که از سوی دیگر، ورود حزب الله لبنان به جنگ، سبب افزایش بهایی می‌شود که رژیم صهیونیستی می‌پردازد.

این تحلیلگر درباره اینکه اسرائیل طرح‌های خود را با همراهی آمریکا به سرانجام برساند، به شدت هشدار داد و افزود: این روند به افزایش زورگویی آمریکا و اسرائیل در منطقه منجر خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به ممانعت رژیم صهیونیستی و آمریکا از ارسال کمک‌ها به غزه آن را نوعی بی احترامی به کشورهای(سازشکار) قلمداد و این سئوال را مطرح کرد: به این کشورها چگونه احترام خواهند گذاشت در حالی که آنان حتی موفق به ورود کمک‌ها و تخلیه مجروحان نشده‌اند؟

این کارشناس سیاسی به فشار شدیدی که صهیونیست‌ها به «بنیامین نتانیاهو» وارد می‌کنند هم اشاره و اضافه کرد: همواره در توان نتانیاهو برای پیشبرد جنگ، تردید دائمی وجود دارد و اعتمادی میان او و فرماندهان ارتش وجود ندارد، به همین سبب ژنرال‌های سابق را به کابینه جنگ وارد کرد.

بشاره همچنین به فشاری که علیه نتانیاهو به خاطر اسیران اسرائیلی وجود دارد اشاره کرد و گفت: این فشار در حال حاضر وجود دارد اما به مرز انفجار نرسیده و این موضوعی است که حماس باید روی آن مانور بدهد. سیاست نتانیاهو به خاطر این حمله وحشیانه با آزادی این اسیران از طریق میانجی گران در تناقض است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha