زنجان در وضعیت مناسب تغذیه کودکان رتبه ۱۰ کشور را دارد

زنجان- ایرنا - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: این استان به لحاظ وضعیت بهتر و مناسب تغذیه کودکان، رتبه ۱۰ در بین استان های کشور را دارد.  

طیب جعفری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در استان زنجان تعداد ۹۵۵ کودک دارای سوءتغذیه توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شناسایی شده است که از این تعداد ۸۷۷ خانوار با یک کودک دارای سوء تغذیه، ۵۳ خانوار با ۲ کودک دارای سوءتغذیه و تعداد چهار خانوار نیز با سه کودک دارای سوءتغذیه هستند.

جعفری اظهار داشت: دفتر امور حمایتی و توانمندسازی معاونت رفاه اجتماعی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، به استناد قانون ساختار نظام جامع رفاه و تأمین اجتماعی، با اجرای برنامه ارزشمند و مؤثر رفع سوء تغذیه کودکان، گام بزرگی در تأمین امنیت غذایی کودکان مبتلا به سوء تغذیه کشور، برداشته است.
وی افزود: درهمین راستا حساب سرپرستان خانوار دارای کودک زیر پنج سال مبتلا به سوءتغذیه در دهک های یک تا هفت درآمدی، در قالب سبد غذایی مشتمل بر اقلام مورد تأیید وزارت بهداشت، درمان و آموزش شارژ می شود که از طریق فروشگاه های طرف قرارداد کالابرگ الکترونیکی قابل استفاده است.
جعفری خاطرنشان کرد: از آنجا که در فرآیند اجرای برنامه رفع سوء تغذیه به کودکان زیر پنج سال مبتلا به سوءتغذیه، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی وظیفه مهمی دارد و پس از این مرحله که خانوارهای مشمول مورد حمایت مالی قرار گرفته اند، مراکز بهداشتی استان باید ضمن آموزش خانوارهای واجد شرایط، نسبت به پایش و به صورت فصلی اقدام و نتیجه جهت تصمیم گیری برای تداوم طرح برای کودکان رو به بهبود و قطع آن در صورت هزینه کرد نامناسب خانواده، به وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی ارسال شود.
وی گفت: اعتبار تخصیص یافته برای هر کودک مبتلا به سوءتغذیه در دهک های درآمدی یک تا پنج، ۱۰ میلیون ریال و برای هر کودک مبتلا به سوءتغذیه در دهک های درآمدی شش و هفت، ۶ میلیون ریال است.
به گزارش ایرنا، بر اساس گزارش معاونت رفاه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، در کل کشور ۱۴۵ هزار کودک مبتلا به سوءتغذیه شناسایی شده و از این تعداد ۱۲۳ هزار و ۵۷۸ کودک در خانوارهای یک تا هفت مورد حمایت قرار گرفته اند.


اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha