مشکل تنش آبی در ۱۰۲ روستای کهگیلویه و بویراحمد رفع شد

یاسوج - ایرنا -مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد گفت: مشکل تنش آب آشامیدنی اهالی ۱۰۲ روستای استان با جمعیت ۲۳ هزار نفر ظرف ۲ سال فعالیت دولت سیزدهم، رفع شده است.

به گزارش ایرنا،امید صالحی روز یکشنبه در جمع مردم بخش سرفاریاب از توابع شهرستان چرام افزود:برای پایداری آب آشامیدنی اهالی این روستاها یکهزار و ۸۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری صورت گرفته است.

صالحی ابراز کرد:مردمان این روستاها به علت عوامل مختلفی مانند ناکافی بودن ایستگاه های پمپاژ، دور بودن از منابع ذخیره آب یا فرسودگی شبکه دچار تنش آبی بودند.

وی بیان کرد: در فاز دوم پروژه های محرومیت زدایی برای بیش از ۶۰۰ روستای محروم استان توسعه یا اصلاح شبکه آب صورت می گیرد.

مدیرعامل آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: برای اجرای این زیرساخت ها ۲۵۰ کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع و همچنین ۹۳۵ مترمعکب مخزن ذخیره آب آشامیدنی در مناطق روستایی استان انجام گرفته است.

صالحی عنوان کرد: همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار دارای شرایط کهگیلویه و بویراحمد از شبکه آب آشامیدنی برخوردار هستند.

وی خاطرنشان کرد:در استان تنها روستاهایی که هیچگونه منبع تامین آبی در نزدیکی آنان وجود ندارد یا دارای معضلات اجتماعی هستند با تانکر آبرسانی می شوند.

مدیرعامل آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: برای تامین آب آشامیدنی استفاده از منابع سفره های زیرزمینی محدود به زمان هایی است که روان آب موجود نباشد.

کهگیلویه و بویراحمد افزون بر ۲۶۰ هزار مشترک آب دارد که ۱۹۰ مشترک آب این استان ساکن شهرها و مابقی در روستاها سکونت دارند.

چشم انداز آینده آبرسانی به بخش سرفاریاب

وی گفت: در همین بخش سرفاریاب طرح مرمت و مقاوم سازی خط انتقال آب و اصلاح بیش از ۱.۵ کیلومتر از شبکه های توزیع آن با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال برای جمعیتی بیش از یکهزار نفر در حال اجراست.

صالحی با اشاره به اینکه گلایه هایی در خصوص تصفیه خانه آب این منطقه وجود دارد تاکید کرد: گروهی از کارشناسان از تهران دعوت شده اند تا نیازسنجی ها و اصلاحات لازم برای ارتقای فنی این تصفیه خانه را تدوین و برای اجرا اعلام کنند.

مدیرعامل آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: این تصفیه خانه اکنون در مدار است و آب سالم و بهداشتی به مردم میرساند.

"سرفاریاب" (با فاصله۱۳۶ از یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد) با بیش از هفت هزار نفر جمعیت یکی از بخش های شهرستان ۲۳ هزار نفری "چرام" است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha