۱۵ آبان ۱۴۰۲، ۷:۱۵
کد خبرنگار: 2204
کد خبر: 85281431
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۵۱ خانه محیط زیست در خراسان جنوبی راه‌اندازی شد

بیرجند - ایرنا - مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: از مهر سال گذشته تاکنون ۵۱ خانه محیط زیست در استان فعال شده که ۳۹ مورد برون سازمانی و ۱۲ مورد درون سازمانی است.

اسدالله حاتمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: راه‌اندازی خانه محیط زیست در راستای مردمی سازی فعالیت‌ها و پویش مردمی ارتقای فرهنگ حفظ محیط زیست از ابتدای دولت سیزدهم در دستور کار قرار گرفته تا بتوان سطح مشارکت عمومی در این حوزه را افزاییش داد.

وی اظهار داشت: ارتقای سطح سواد محیط زیستی مردم، رشد کیفی محیط زیست منطقه، فراهم شدن زمینه معیشت پایدار و جلب مشارکت گسترده مهمترین رویکرد خانه‌های محیط زیست است که می‌تواند تقویت هویت‌ها و ارزش‌های محلی و منطقه‌ای را به دنبال داشته باشد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی با اشاره به لزوم ایجاد مطالبه‌گری صحیح و همگرایی بین خانه‌ها و ادارات محیط زیست گفت: رصد، پایش و حل چالش‌های محلی و منطقه‌ای با راه‌اندازی خانه محیط زیست سرعت گرفته است.

وی ادامه داد: سازمان حفاظت محیط زیست برای تحقق و دستیابی به این اهداف، پیشنهاد راه‌اندازی خانه‌های محیط زیست در سراسر کشور را ارائه داد که استان خراسان جنوبی مهر سال گذشته به عنوان اولین استان، اقدام به راه‌اندازی این خانه در محل اداره کل حفاظت محیط زیست کرد.

حاتمی گفت: فضاها، وسایل و تجهیزات اداری مازاد بر نیاز در هر یک از ساختمان‌های اداری اعم از امکانات سمعی و بصری، فضای نمایش فیلم، سینمای روباز و محلی برای اجرای تئاتر، فضای استقرار فعالان و سازمان‌های مردم‌نهاد، موزه‌های تاریخ طبیعی، کتابخانه و سالن اجتماعات از جمله امکاناتی هستند که تاکنون توسط مجموعه‌های مختلف به این کار اختصاص یافته است.

وی افزود: ارائه و برگزاری کارگاه‌های آموزشی و نشست‌های تعاملی به مرور با تامین منابع مالی دولتی، کمک‌های خیران و واقفین یا در قالب مسئولیت‌های اجتماعی شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی، تکمیل خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha