۱۴ آبان ۱۴۰۲، ۱۳:۳۹
کد خبر: 85281440
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کاهش شدید میزان محبوبیت دولت ژاپن

۱۴ آبان ۱۴۰۲، ۱۳:۳۹
کد خبر: 85281440
کاهش شدید میزان محبوبیت دولت ژاپن

تهران- ایرنا - بر اساس نظرسنجی کیودو، میزان محبوبیت کابینه فومیو کشیدا نخست‌وزیر ژاپن به پایین‌ترین رکورد یعنی ۲۸.۳ درصد رسیده است.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از کیودو، براساس نظرسنجی میزان محبوبیت دولت فومیو کشیدا به کمترین رکورد خود یعنی ۲۸.۳ درصد رسیده است. این درحالی است که بیش از ۶۰ درصد پاسخ دهندگان از قطع مالیاتی که اخیرا به عنوان بخشی از بسته انگیزشی حمایت اقتصادی دولت بوده رضایت ندارند.

براساس نظرسنجی سراسری تلفنی که به مدت سه روز در ژاپن انجام شد، میزان محبوبیت کابینه ژاپن از ۳۲.۳ درصد در ماه اکتبر ( مهر / آبان ) کاهش یافته است و همزمان میزان نارضایتی به بالاترین میزان یعنی ۵۶.۷ درصد رسیده است.

فومیو کشیدا که در اکتبر ( مهر/ آبان ) ۲۰۲۱ به نخست‌وزیر ژاپن رسید، در تلاش برای بالا بردن میزان محبوبیت خود بر روی بسته های انگیزشی کمک اقتصادی سرمایه‌گذاری کرده بود تا تاثیرات افزایش تورم خانگی را کاهش دهد. در این نظرسنجی آمده است ۶۲.۵ درصد از شاخصه های کلیدی این بسته حمایت نمی کنند. قطع مالیات ۴۰ هزار ین معادل ۲۶۸ دلار برای هر فرد در نظر گرفته شده است. این بسته انگیزشی شامل معافیت مالیاتی برای اقشار کم درآمد نیز است.

این نظرسنجی همچنین نشان می دهد مردم ژاپن علاقه ای به برگزاری نمایشگاه جهانی ۲۰۲۵ در اوساکا ندارند و ۶۸.۶ درصد این اقدام را غیرضروری می دانند درحالی که تنها ۲۸.۳ درصد با آن موافقند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha