۱۴ آبان ۱۴۰۲، ۱۵:۰۰
کد خبر: 85281449
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

ساخت بوستان ۷۳ هکتاری کرامت در حاشیه شهر مشهد آغاز شد

مشهد- ایرنا- عملیات اجرایی ساخت بوستان ۷۳ هکتاری "کرامت" در شهرک شهید رجایی واقع در شرق مشهد طی مراسمی آغاز شد.

به گزارش ایرنا، استاندار خراسان رضوی روز یکشنبه در آیینی که به همین مناسبت برگزار شد گفت: حاشیه شهر و ساماندهی آن از دغدغه های مدیران به خصوص در حوزه مدیریت شهری است.

یعقوبعلی نظری افزود: بوستان "ملت" با متراژ ۷۰ هکتار در غرب مشهد واقع شده و بوستان کرامت با ۷۳ هکتار در شرق مشهد و به موازات بوستان ملت همراه با بخش های مختلف از جمله باغ بانوان ساخته خواهد شد.

وی اضافه کرد: ۸۸ طرح زودبازده و ساخت بیمارستانی نیز در حاشیه شهر در دستور کار است که باید سرعت گیرد و امید است با اجرای طرح های متعدد شهری و طرح های زیرساختی، عقب ماندگی های حاشیه شهر زودتر جبران شود.

اجرای ۲۰۱ طرح در حاشیه شهر

فرماندار مشهد نیز در این مراسم گفت: طرح تحول حاشیه شهر مشهد از سال ۱۴۰۱ شروع شد و سال گذشته اجرای ۲۰۱ طرح با اعتبار ۷۰ هزار میلیارد ریال در دستور کار قرار گرفت.

محسن داوری افزود: این طرح ها با ۸۹ درصد پیشرفت در دست اجراست و بازه زمانی طرح تحول سه ساله است و تا پایان دولت سیزدهم محقق می شود.

وی اضافه کرد:بوستان ملت مشهد چند دهه قبل در غرب مشهد با هدف افزایش رفاه و تفریح زائران و مجاوران ساخته شد و امروز نیز احداث این بوستان در شرق در مقیاس بوستان ملت آغاز شده است که اقدام مبارکی است.

توسعه شرق مشهد مورد تاکید است

شهردار مشهد نیز در این آیین گفت:در دهه‌های اخیر غفلت‌هایی در تمام شهرها به ویژه مشهد صورت گرفته و شهر به سمت غرب توسعه نامتوازن یافته است.

محمدرضا قلندر شریف افزود: این توسعه نامتوازن باعث شده حرم از مرکزیت شهر خارج شود و این درحالی است که توسعه شهر باید توسعه پایدار و همه جانبه در تمامی حوزه‌ها باشد.

وی ادامه داد: در این دوره به ارتقای زیرساخت‌های مورد نیاز توسعه شهر در حاشیه به خصوص شرق آن توجه شده است.

شهردار مشهد گفت: توسعه شهر در حوزه‌های مختلف زیرساختی از جمله فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و زیست‌محیطی به سمت شرق و شمال شرق ضروری است و در این خصوص همه دستگاه‌ها پای کار آمده اند.

قلندر افزود: بوستان ۷۳ هکتاری کرامت با همه امکانات مورد نیاز و با هشت باغ ساخته خواهد شد و امکانات این بوستان از بوستان ملت هم بیشتر خواهد بود.

وی اضافه کرد: بخش اول این بوستان تا پایان سال ۱۴۰۲ بهره برداری می شود و ۲ مجموعه باغ بانوان و ورزشی در اولویت‌های بعدی است همچنین به زودی ساخت مجتمع مسکونی چهار هزار واحدی در این منطقه کلنگ زنی می شود.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد نیز گفت: با توجه به تراکم جمعیتی زیاد در محدوده شهرک شهید رجایی و نیاز به فضای سبز، این بوستان ۷۳ هکتاری به عنوان بزرگترین بوستان در محدوده کم برخوردار مشهد ساخته می‌شود.

مهدی یعقوبی افزود: این بوستان بزرگ شامل هشت باغ با نامهای "باغ شهر، باغ ایرانی، باغ کتاب، باغ بازی، باغ بانوان، باغ سلامت، باغ رویش و باغ ورزش" و فضاهایی است که قرار است پذیرای زائران و مجاوران بارگاه رضوی باشد.

همچنین امروز ٨٨ طرح عمرانی، ورزشی و زودبازده منطقه ۶ مشهد نیز بهره برداری شد.

شهرداری منطقه 6 مشهد در سال ۱۳۷٠ و در جوار بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) کار خود را با هدف خدمت به زائران و مجاوران آغاز کرد. منطقه ۶ با مساحت هزار و ۸۶۹ هکتار ، هشتمین منطقه کلانشهر مشهد از لحاظ وسعت است که جمعیتی افزون بر ۲۳۲ هزار نفر را در خود جای داده است و هفتمین منطقه این کلانشهر از نظر جمعیت است.

این منطقه از شـمال به خیابان ضلع جنوبی ۷۵ متری رضوی و محدوده کارمـندان تا خیـابـان سـرخـس، از غرب به بلوار۱۷ شهریور، از جنـــوب بــه بلـوار شهید شیرودی تا قسمت شـرق بولوار شهید رستمی و شهـرک شهید آقا مصطفی خمینی و از شـرق به شهرک شهید باهنر و شهـید رجایی منتهی می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha