استاندار: تأمین نیروی کار سیستان و بلوچستان با مهارت‌آموزی جوانان میسر است

زاهدان- ایرنا- استاندار سیستان و بلوچستان با تأکید بر لزوم مهارت‌آموزی جوانان گفت: جوانان باید مهارت فراگیرند چرا که تأمین نیروی کار موردنیاز استان از این طریق میسر می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد کرمی روز یکشنبه در حاشیه بازدید از اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان اظهار کرد: آموزش و پرورش باید به سمت آموزش مهارت و مهارت‌محوری حرکت کند چرا که دانش‌آموزان دارای خلاقیت‌های فراوانی هستند که باید از این ظرفیت دانش‌آموزی استفاده کرد.

وی ادامه داد: هیچ محدودیتی در کسب علم وجود ندارد؛ چراکه خداوند همه چیز را بر اساس حکمت آفریده و شرایطی را فراهم کرده که انسان به همه‌جا دست پیدا کند و این امر عین عبادت است.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: با توجه به گسترش فناوری‌های جدید کسب مهارت اهمیت بسیاری دارد چرا که باید بتوانیم این فناوری‌ها را فرابگیریم.

وی با اشاره به اهمیت نهاد آموزش و پرورش ادامه داد: دانشگاه‌ها باید کارآفرین تربیت کنند؛ چراکه تنها اخذ مدارک دانشگاهی هیچ فایده‌ای ندارد؛ بنابراین ما انتظار داریم که دانشگاه به عنوان محور توسعه مسائل و مشکلات سیستان و بلوچستان را حل کند.

کرمی بیان کرد: باید دانشگاه‌ها و مراکز فنی حرفه‌ای هم‌افزایی جدی و تعامل بیشتری داشته باشند و از ظرفیت‌های یکدیگر استفاده کنند.

وی تصریح کرد: القای محرومیت به سیستان و بلوچستان کاملاً اشتباه بوده چرا که این منطقه ظرفیت‌های بسیار فراوانی دارد که لازمه به فعلیت رساندن این ظرفیت‌ها تلاش شبانه‌روزی است.

استاندار سیستان و بلوچستان در پایان خاطرنشان کرد: روزمرگی برای مجموعه‌های مختلف به مثابه سم کشنده است؛ بنابراین تلاش کنید تا به روزمرگی دچار نشوید و به صورت مستمر به دنبال نوآوری باشید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha