۱۵ آبان ۱۴۰۲، ۹:۰۹
کد خبرنگار: 915
کد خبر: 85281577
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

چهار هزار میلیارد ریال برای بزرگراه‌های گلستان هزینه شد
عکس آرشیوی است

گنبدکاووس- ایرنا- مدیر شرکت ساخت و توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل جاده‌ای گلستان گفت: از ابتدای شروع فعالیت دولت سیزدهم تاکنون افزون بر چهار هزار میلیارد ریال در بخش بهسازی و تعریض جاده‌های بزرگراهی این استان شمالی هزینه شده است.

علی اصغر رفیعی نژاد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: استان گلستان ۲۳۵ کیلومتر بزرگراه دارد که تا قبل از دولت سیزدهم ۲۰۵ کیلومتر آن تعریض و بهسازی شده بود که از ۳۰ کیلومتر باقیمانده، ۱۳ کیلومتر آن در دولت سیزدهم بهسازی و تعریض شد و ۱۷ کیلومتر دیگر باقیمانده است.

وی ادامه داد: در آغاز فعالیت دولت سیزدهم برای تعریض و بهسازی ۳۰ کیلومتر از جاده‌های بزرگراهی گلستان به ۱۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز بود که در سفر ۱۳ اسفند سال ۱۴۰۰ رییس جمهور و برخی اعضای هیات دولت به این استان چهار هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال آن تصویب شد.

مدیر شرکت ساخت و توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل جاده‌ای گلستان افزود: از مبلغ تصویب شده که قرار است طی سه سال تخصیص یابد تاکنون هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال آن تخصیص یافته است.

وی گفت: با کار و تلاش جهادی از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تاکنون بالغ بر چهار هزار میلیارد ریال کار عمرانی فقط در حوزه جاده‌های بزرگراهی گلستان انجام شده است.

چهار هزار میلیارد ریال برای بزرگراه‌های گلستان هزینه شد
عکس آرشیوی است

رفیعی نژاد اضافه کرد: بهسازی و تعریض ۱۳ کیلومتر جاده بزرگراهی با هزینه ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال و احداث هشت دوربرگردان ایمن و استاندارد با هزینه هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال از اقدمات شرکت ساخت و توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل جاده‌ای گلستان طی ۲ سال گذشته بوده است.

وی بابیان اینکه اعتبارات این شرکت ملی بوده و تاکنون اعتبارات امسال ابلاغ نشده است، گفت: دوربرگردان استاندارد منطقه «لردگاز» گرگان طی چند روز آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

استان مرزی و ۲ میلیون نفری گلستان با وسعت افزون بر ۲۰ هزار کیلومتر مربع، پنج هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه مواصلاتی شامل «بزرگراه، راه اصلی و فرعی درجه یک، ۲ و سه» دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha