۱۴ آبان ۱۴۰۲، ۱۵:۳۲
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85281670
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پنج هزار متر از خطوط شبکه آبرسانی خراسان‌شمالی اصلاح شد

بجنورد- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان‌شمالی گفت: نیمه نخست امسال، پنج هزار متر از خطوط شبکه آبرسانی استان با هدف جلوگیری از هدر رفت آب اصلاح و بازسازی شد.

رضا نعیمی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: بخشی از آب شربی که در شبکه‌های آبرسانی وجود دارد به واسطه فرسودگی شبکه و یا حوادث از دسترس خارج می‌شود که در این راستا اصلاح و بازسازی خطوط آبرسانی در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: جدای از فرسودگی شبکه ها، کنتورهای خراب، انشعابات فرسوده و غیرمجاز نیز از دیگر عوامل هدر رفت آب است که در این راستا ۶ ماهه نخست امسال، ۷۸۷ فقره انشعاب نیز در خراسان شمالی اصلاح شد.

نعیمی با بیان اینکه میزان هدر رفت آب در خراسان شمالی ۲۳ درصد است، گفت: از این میزان ۱۳ درصد به واسطه فرسودگی شبکه توزیع، خطوط انتقال و حوادث هدر می رود.

اجرای ۵۰۰ کیلومتر خط انتقال در دولت سیزدهم

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان‌شمالی گفت: ۵۰۰ کیلومتر خط انتقال، اصلاح و شبکه توزیع آب شرب طی عملکرد دولت در مناطق روستایی و شهری استان اجرا شد.

وی افزود: از این میزان؛ ۳۰۰ کیلومتر مربوط به شبکه توزیع و خط انتقال جدید آبرسانی و ۲۰۰ کیلونیز مربوط به اصلاح شبکه توزیع و خط انتقال فرسوده بوده است.

شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی بیش از ۲۰۰ هزار مشترک آب در شهرها، ۱۲۱ هزار مشترک آب در روستاها و ۶۰ هزار مشترک فاضلاب دارد.

این استان شمال شرق ایران دارای یک میلیون نفر جمعیت است که ۴۴ درصد آن ها در روستاها زندگی می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha