۱۴ آبان ۱۴۰۲، ۱۵:۵۰
کد خبرنگار: 3049
کد خبر: 85281704
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار اصفهان: صندوق حمایت از گردشگری در استان تشکیل شود

اصفهان _ ایرنا_ استاندار اصفهان گفت: صندوق حمایت از گردشگری با ساختار مشخص باید در استان تعریف تا هزینه‌های این حوزه که بدلیل نداشتن متولی بر زمین مانده است، تامین شود.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری اصفهان، سیدرضا مرتضوی روز یکشنبه در پنجمین جلسه گروه کاری اقتصاد گردشگری و صنایع‌ دستی استان اظهار داشت: بر اساس سند آمایش تدوین شده ناظر به مجموعه بضاعت‌ها، چالش‌ها و شرایط استان؛ دو افق اقتصاد گردشگری و اقتصاد دانش‌بنیان برای توسعه اصفهان ترسیم شده است.

وی بیان کرد: از این رو در جلسات شورای برنامه‌ریزی و سایر جلسات کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان مقرر شد تا گروه کاری اقتصاد گردشگری با در نظر گرفتن زیرساخت‌های گردشگری راه‌اندازی شود.

مرتضوی خاطرنشان کرد: تاکنون حرکت‌های نرم در حوزه‌های گردشگری استان مغفول مانده است.

وی با تاکید بر ضرورت تنظیم و تدوین سند جامع گردشگری استان گفت: انتظار می‌رود گروه کاری اقتصاد گردشگری استان و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با توجه به اعلام آمادگی اتاق بازرگانی و سایر نهادها برای پشتیبانی از این طرح، سند گردشگری استان را تنظیم و تدوین کنند.

مرتضوی افزود: در تنظیم و تدوین سند گردشگری باید چند اصل مد نظر قرار بگیرد، نخست اینکه موقعیت فعلی اصفهان در حوزه گردشگری در سطح ملی و بین‌المللی تشریح و چالش‌های استان برای توسعه این صنعت استخراج شود.

وی ادامه داد: در مرحله بعد باید برای هر چالش راهکاری مشخص و عملیاتی پیش بینی و در حوزه‌های مختلف نقشه راه استان مشخص شود.

استاندار اصفهان تاکید کرد: تنها در این صورت است که می‌توانیم در استان جذب گردشگر فعال و پایدار داشته باشیم.

به گفته مرتضوی، تنظیم تقویم گردشگری می‌تواند در این مسیر بسیار راهگشا باشد.

وی گفت: باید از ظرفیت هویت ناب ایرانی- اسلامی برای گسترش حوزه تأثیر گردشگری نیز استفاده کنیم.

مرتضوی تصریح کرد: در پذیرایی از گردشگران نباید فرهنگ مغلوب باشیم زیرا در این صورت توسعه گردشگری با دوام نخواهد بود و هنجارهای جامعه بر هم می‌ریزد.

وی تصریح کرد: از این رو وقتی گردشگری به ایران و اصفهان سفر می‌کند بایستی فرهنگ ایرانی - اسلامی را درک کند و در برنامه‌ریزی‌ جنبه نرم گردشگری این اصول مد نظر قرار بگیرد.

مرتضوی هشدار داد: اگر در برنامه‌ریزی در حوزه گردشگری فرهنگ غالب باشیم به موفقیت می‌رسیم در غیر این صورت هنجارهای جامعه بر هم می‌ریزد و بدون شک گروه‌های مردمی به مقابله می‌پردازند.

استاندار اصفهان تصریح کرد: از این رو مشاوری که برای تنظیم و تدوین سند جامع گردشگری اصفهان تعیین می‌شود باید در حوزه زیرساخت و جنبه‌های نرم گردشگری، با محوریت ارزش‌ها و هنجارهای ایرانی - اسلامی طرح موردنظر را تدوین کند.

مرتضوی افزود: استانداردسازی خدمات گردشگری نیز بایستی در این طرح دیده شود.

وی تاکید کرد: بصورت خاص بایستی فرمانداران و شهرداران بالأخص شهرداری اصفهان پای کار بایستند و در این حوزه ورود یابد و به بهترین نحو نقش‌آفرینی کند.

استاندار اصفهان در باره گردشگری سلامت در استان نیز گفت: در ارائه خدمات به گردشگران سلامت باید عملیات کیفی ارائه شود زیرا گردشگران سلامت سفیران و مُبلغان خدماتی هستند که در اصفهان دریافت می‌کنند.

مرتضوی گفت: به جای ایجاد رقابت منفی در کشور می‌توانیم از تجربیات سایر استان‌ها بهره‌مند شویم تا استان ما از ظرفیت گردشگری سلامت که در اختیار دارد، استفاده کند.

وی خاطرنشان کرد: طبق گزارش ارائه شده در نشست، پرواز مسقط به اصفهان از دو هفته آینده فعال خواهد شد لذا این ظرفیت نیز بایستی مورد توجه قرار بگیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha