دبیر شورای فضای مجازی چهارمحال و بختیاری منصوب شد

شهرکرد-ایرنا- استاندار چهارمحال و بختیاری طی حکمی مهدی طهماسبی را به عنوان دبیر شورای فضای مجازی این استان منصوب کرد.

به گزارش ایرنا، غلامعلی حیدری روز یکشنبه در این حکم تاکید کرده است: شایسته است با بهره گیری از آرای صاحب نظران و متخصصان ذی‌ربط و استفاده از توان علمی و امکانات مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی کشور نسبت به تحقق منویات مقام معظم رهبری در این مهم اهتمام ویژه معمول دارید.

مهدی طهماسبی فعال فرهنگی و رسانه‌ای هم‌اکنون رییس گروه فرهنگی رسانه‌ای اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان است و دانش‌آموخته دکترای زبان و ادبیات فارسی و صاحب تألیفات مختلفی است.

شورای فضای مجازی استان به ریاست استاندار و ذیل شورای عالی فضای مجازی کشور به عنوان بالاترین رکن تصمیم گیرنده در خصوص سیاست‌گذاری فضای مجازی در استان به شمار می‌رود.

به گزارش ایرنا، مشترکان پهنای باند در استان یک میلیون و ۲۵۹ هزار و ۶۹۰ کاربر است که از این تعداد ۱۰۳ هزار و ۹۷۸ کاربر مشترکان پهنای باند ثابت و یک میلیون و ۱۵۵ هزار و ۷۱۲ کاربر مشترکان پهنای باند سیار هستند.

تاکنون ۳۴۳ روستا در چهارمحال و بختیاری از خدمات مرکز مخابرات و اِی. دی. اِس. اِل. (ADSL) بهره‌مند شده‌اند و ۸۲ دفتر روستایی آی. سی. تی. (ICT) دارای مجوز رسمی در استان فعالیت دارد.

هم‌اکنون چهار هزار و ۳۱۵ کیلومتر شبکه فیبر نوری در چهارمحال و بختیاری اجرایی شده است که از این میزان یک‌هزار و ۷۱۵ کیلومتر در شهرها، یک‌هزار و ۳۷۵ کیلومتر در روستاها و یک‌هزار و ۲۳۵ کیلومتر در مناطق بین‌شهری اجرا شده است.

۷۱ هزار و ۱۲۷ پورت اِی. دی. اِس. اِل (ADSL) در چهارمحال و بختیاری فعال است و طرح نهضت جهادی توسعه فیبرنوری شرکت مخابرات ایران (نجما) تعداد پورت‌های استانی در این طرح از پنج هزار و ۴۱۸ مورد به ۲۳ هزار و ۷۱۰ مورد افزایش یافت.

اکنون یک‌میلیون و ۶۰۳ هزار و ۱۹۲ سیم‌کارت تلفن‌همراه در چهارمحال و بختیاری وجود دارد از این تعداد هم‌اکنون یک میلیون و ۱۱۵ هزار و ۵۷ سیم‌کارت فعال و مخابرات استان موفق به دریافت رتبه نخست کشور از لحاظ تعداد واگذاری است.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری ۱۲ شهرستان با بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha