فیلم| انتقاد استاندار مازندران از مدیران به دلیل خسارات وقوع سیل

ساری- ایرنا- استاندار مازندران گفت: برخی مدیران که به هشدارهای داده شده برای پیشگیری از خسارات احتمالی سیل توجه نکردند مسبب خسارت‌های وارد شده ناشی از سیل هستند و باید امروز پاسخگوی بی‌توجهی‌های خود به هشدارها باشند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید محمود حسینی‌پور روز یکشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان عباس‌آباد با انتقاد از بی‌توجهی برخی مسئولان و مدیران دستگاه‌های اجرایی به هشدارهای احتمال وقوع خسارت ناشی از طغیان رودخانه در برخی نقاط، اظهار کرد: متاسفانه دیده شده دهیار یا عضو شورا احتمال وقوع خسارت بر اثر سیل یا طغیان رودخانه را به یک دستگاه به صورت مکتوب اطلاع داده، اما با بی‌توجهی مسوول مربوطه مواجه شده و اکنون شاهد وقوع خسارت از همان نقطه هستیم.

وی افزود: مسوولی که به این هشدارها بی‌محلی کرد باید پاسخگو باشد. اگر امروز خسارت وارده را از آن مسئول بگیریم برای همیشه در خاطرش می‌ماند که نباید کم‌کاری کند. تاوان کم‌توجهی و سهل‌انگاری یک مدیر را نباید از بیت‌المال پرداخت.
اشاره استاندار به هشدارهای مکتوب دهیار و شورای اسلامی روستای پرچور شهرستان عباس‌آباد برای مقاوم‌سازی پل این روستا و جمع‌آوری درختان شکسته و افتاده از بستر رودخانه بود که با بی‌توجهی مسئولان مربوطه به این هشدار، در سیل اخیر پل این روستا تخریب شد.

بارش‌های سیل‌آسای عصر شنبه ۱۳ آبان که از غرب مازندران وارد استان شد در برخی مناطق غربی طغیانی شدن رودخانه‌ها و آبگرفتگی شدید معابر را به دنبال داشت.

سیل روز گذشته علاوه بر تخریب چند دهانه پل به هفت روستای شهرستان عباس‌آباد و شماری از واحدهای مسکونی مسیر رودخانه و زیرساخت‌های گردشگری حوالی سد زوات چالوس خسارت جدی وارد کرده است. در برآوردهای اولیه حجم خسارات سیل در شهرستان عباس‌آباد ۲۳ هزار میلیارد ریال عنوان شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha