کنگره هفتم شعر و ادب فارسی میزبان ۱۴۴ مقاله است

ارومیه- ایرنا- دبیر اجرایی هفتمین کنگره شعر و ادب فارسی گفت: این کنگره در سال جاری میزبان ۱۴۴ مقاله از ایران و برخی کشورهای دیگر از جمله کشورهای همسایه است.

دکتر بهمن نزهت روز یکشنبه در حاشیه هفتمین کنگره شعر و ادب فارسی با نگاه ویژه به آثار استاد شهریار در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این هفتمین کنگره شعر و ادب فارسی به شمار می رود که برای اولین بار به صورت بین المللی برگزار می شود.

وی افزود: در این دوره از کنگره که با حضور اساتیدی از کشورهای ترکیه، پاکستان و بنگلادش برگزار می‌شود، حضور پرشور از علاقمندان به شعر و ادب فارسی را شاهد هستیم.

دبیر اجرایی کنگره شعر و ادب فارسی، گفت: این کنگره از بار علمی بسیار بالایی برخوردار بوده که در حوزه بین المللی بی نظیر است.

نزهت با اشاره به جزییات ۱۴۴ مقاله ارسالی به دبیرخانه کنگره افزود: ۸۸ مقاله پذیرش شده که از میان آنها ۴۶ مقاله به‌طور کامل از سوی انتشارات دانشگاه ارومیه چاپ و ۴۲ مقاله هم به طور چکیده چاپ و مابقی نیز رد شده است.

وی ادامه داد: ۲۲ مقاله نیز برای سخنرانی از سوی اساتید شهریار شناس انتخاب شده که امروز برای حاضران و دانشجویان ارائه می‌شود.

به گزارش ایرنا، ارومیه همه ساله میزبان کنرگره شعر و ادب فارسی است که امسال به جای ۲۷ شهریور، سالروز درگذشت استاد شهریار، در آبان ماه برگزار می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha