۱۴ آبان ۱۴۰۲، ۱۷:۵۷
کد خبرنگار: 762
کد خبر: 85281841
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رونمایی از اتوبوس‌ آمبولانس و افتتاح پد بالگرد در دماوند

دماوند - ایرنا - آیین افتتاح پد بالگرد سربندان و رونمایی از اتوبوس‌ آمبولانس ناحیه شمال شرق استان تهران در شهرستان دماوند برگزار شد.

به گزارش ایرنا ، محمد اسماعیل توکلی رئیس مرکز اورژانس استان تهران یکشنبه در حاشیه آیین افتتاح پد بالگرد سربندان و رونمایی از «اتوبوس‌ آمبولانس» ناحیه شمال شرق استان تهران در روستای سربندان از توابع بخش مرکزی شهرستان دماوند اظهار داشت: یکی از موضوعات مهم و مورد توجه ما در اورژانس ۱۱۵، توجه به تقویت اورژانس شهرستان های استان تهران است که با دستور ریاست محترم جمهور جهت ساماندهی اورژانس استان تهران با توجه به وجود مصدومان متعدد در این منطقه، این مهم در دستور کار است.

"پد بالگرد سربندان" در مساحتی بالغ‌بر ۱۰۰۰ مترمربع با اعتبار ۱۵ میلیارد ریالی به همت و پیگیری‌ مرکز خدمات جامع سلامت سربندان و همکاری خیرین نیک‌اندیش و اورژانس ناحیه شرق استان تهران به بهره برداری رسید. از مزایای این پد نزدیکی به مرکز جامع خدمات سربندان و دارا بودن فضای استاندارد جهت فرود و پرواز بالگرد می توان نام برد که زمان انتقال مصدومان و بیماران به ۲۰ دقیقه کاهش می‌دهد.

اتوبوس‌ آمبولانس ناحیه شمال شرق استان تهران که اکنون در شهر پردیس مستقر می باشد دارای ۹تخت بیمار و دو تخت بیمار سرپایی است که دارای تمامی امکانات پزشکی به ویژه CPR را دارد.

رونمایی از اتوبوس‌ آمبولانس ناحیه شمال شرق استان تهران در دماوند

توکلی ادامه داد: در سطح استان تهران دو محور امام رضا(ع) و محور هزار و فیروزکوه با توجه به حجم تردد همواره مورد توجه اورژانس استان تهران بود که مقرر شد ابتدا شهرستان های این دو محور مهم به پایگاه های ثابت و پایدار اورژانس تامین شوند که با حمایت مدیران شهری قطعا درجهت اعتبارات و امکانات حمایت خواهیم کرد.

رئیس اورژانس ۱۱۵ استان تهران بیان داشت: یکی از دغدغه من انتقال بیمار از فیروزکوه و دماوند به سمت تهران است که بعد مسافتی که از روی زمین انجام می شود، آسیب جدی برای بیمار به همراه دارد می بینند که اکنون می توانیم به افتخار بگوییم که بیشتری انتقال بیماران ما از شهرستان های استان تهران به ویژه شهرستان های دماوند و فیروزکوه به تهران به صورت هوایی است.

توکلی بیان داشت: امسال نخستین سالی است که ۱۶ شهرستان استان تهران را تحت پوشش داریم و با مشکلات بسیاری نیز روبرو است، نیازمند حمایت مسئولان منطقه نیز هستیم؛ در این محور پدهای بالگرد دیگری نیز ضروری است که اگر زمین و مکان آن فراهم شود، این مهم انجام می گیرد؛ پد بالگرد روستای سربندان را می توان از بهترین پدهای بالگرد استان تهران دانست که در حوزه پدهای زمینی در این منطقه بسیار مطلوب است.

آغاز بکار پایگاه اورژانس امداد جاده ای روستای جابان شهرستان دماوند در آینده

رونمایی از اتوبوس‌ آمبولانس ناحیه شمال شرق استان تهران در دماوند

رضا طاهرخانی، فرماندار شهرستان دماوند در وسعت شهرستان دماوند در حاشیه آیین افتتاح پد بالگرد سربندان و رونمایی از اتوبوس‌ آمبولانس ناحیه شمال شرق استان تهران در روستای سربندان از توابع بخش مرکزی شهرستان دماوند اظهار داشت: شهرستان دماوند دارای وسعت بیش از ۲هزار کیلومتر مربع است که باتوجه به موقعیت سرزمینی به لحاظ شرایط خاص جغرافیایی، داشتن مناطق صعب العبور و محورهای مواصلاتی، تامین زیرساخت های بخش امدادی و درمانی به ویژه در کوتاه ترین زمان ممکن برای شهروندان و مسافران ضروری است.

وی تامین امکانات امدادی در منطقه سربندان و جابان شهرستان دماوند که در شرق این شهرستان واقع شده و جزو مناطق پرحادثه می باشد، پیش از پیش ضرورت دانست. این مقام مسئول با اشاره به اینکه اکنون پد بالگرد در این منطقه جهت امداد هوایی فراهم شده است، بیان داشت: همچنین با عنایت به آمار حوادث جاده ای در محور حادثه خیز کیلان و آبسرد نیاز مبرم به امداد فوریت های پزشکی در کمترین زمان ممکن برای حادثه دیدگان وجود ندارد که طی نشستی با شورا و شهرداری کیلان مقرر شده در کوتاه ترین زمان در شهرهای کیلان و آبسرد نیز امداد هوایی محیا شود.

فرماندار شهرستان دماوند افزود: با تعامل خوبی که رئیس اورژانس استان تهران در ارائه ی خدمات فوریتی درمانی برای شمال شرق استان تهران به مرکزیت دماوند ایجاد نموده است، تحولی در امکانات و تجهیزات نیروی انسانی مجرب شاهد هستیم که آمبولانس بیمارستان یک نمونه از امکانات ویژه می باشد که اخیرا به اورژانس شمال شرق استان تهران با مرکزیت دماوند اختصاص یافته است.

طاهرخانی همچنین به بهبود مکان استقرار نیروهای اورژانس در دماوند تاکید کرد و گفت: این نگاه تحول محور دولت در نظام سلامت است که در سطح شهرستان دماوند در حال تحقق است. وی افزود با مساعدت جناب آقای توکلی رئیس اورزانس استان تهران تا یک ماه آینده پایگاه اورژانس امداد جاده ای روستای جابان با تجهیزات، نیروی انسانی و آمبولانس مجهز برای ارائه خدمات به روستای جابان و حوادث جاده ای کار خود را آغاز می کند.

حمایت خیرین در احداث مرکز اورژانس شمال شرق استان تهران در دماوند

حجت الاسلام و المسلمین کاظم فتاح دماوندی، امام جمعه دماوند اظهار داشت: شهرستان دماوند و دو شهرستان همجوار آن که شهرستان پردیس و فیروزکوه می باشد، به دلیل قرار گرفتن در منطقه خاص جغرافیایی سردسیر، برف گیر و زلزله خیر و سیل خیز با حوادث و بلایای طبیعی و غیرطبیعی روبروست.

وی بیان داشت: از سوی دیگر وجود دو محور مواصلاتی هزار و فیروزکوه در این منطقه، حوادث جاده ای فراوانی را نیز به همراه داشته و دارد که لازمه مدیریت بر اینگونه حوادث که ما را نیازمند به استان ها و یا شهرستان های معین در شرایط بحرانی نکند، داشتن زیرساخت های لازم در حوزه درمانی و امدادی است.

امام جمعه دماوند خاطرنشان کرد: شهرستان نیازمند داشتن پدافند غیرعامل در شرایط بحرانی برای مردم ساکن منطقه و مسافران است و از سوی دیگر شاهد افزایش جمعیت از سوی تهران به این منطقه هستیم که توسط به امر امدادی و پزشکی را در این منطقه مضاعف می کند.

حجت الاسلام فتاح دماوندی به ایجاد پدهای بالگرد در دیگر نقاط شهرستان تاکید کرد و گفت: یکی از اقدامات ارزشمند در شهر دماوند آماده سازی مرکز اورژانس در منطقه گیلاوند در زمینی به مساحت ۲هزار و ۵۰۰ متری است اکنون مکان احداث آن مشخص شده و برای احداث این مرکز نیازمند حمایت خیرین هستیم که با تامین تجهیزات و امکانات در این مرکز می تواند به عنوان یک مرکز امدادی در شمال شرق استان تهران به مرکزیت دماوند باشد.

تسریع در انتقال بیماران با وضعیت وخیم

جعفری رئیس شورای اسلامی سربندان نیز گفت: امروز شاهد افتتاح اولین پد بالگرد در محور دماوند به فیروزکوه در مرکز دهستان ابرشیوه و منطقه سربندان که بزرگ ترین و پرجمعیت ترین روستاهای بخش مرکزی شهرستان دماوند است، هستیم که علاوه بر تسریع در انتقال بیماران با وضعیت وخیم و مصدومات تصادفات جاده ای، امکان ورود بالکرد های دو ملخه و بالگرد هلال اهمر را فراهم می کند.

وی افزود: جهت همگن سازی کاربری این منطقه با ایده کارشناسی شده فرماندار و بخشدار محترم شهرستان، یک قطعه زمین در ضلع جنوبی پد بالگرد سربندان برای احداث سوله پایگاه امداد و نجات در نظر گرفته شده که در اختیار ستاد مدیریت بحران استان تهران قرار می گیرد تا در مواقع بحرانی و حوادث غیر مترقبه در خدمت مردم شهرستان و مسافران قرار گیرد.

شهرستان دماوند در شمال شرق استان تهران قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha