تلاش معترضان ترکیه‌ای برای ورود به پایگاه هوایی آمریکا همزمان با سفر بلینکن به آنکارا

تهران-ایرنا- منابع رسانه‌ای عصر امروز یکشنبه از تظاهرات شهروندان ترکیه در اطراف پایگاه اینجرلیک آمریکا و تلاش آنها برای ورود به این پایگاه در اعتراض به حمایت واشنگتن از جنایت رژیم صهیونیستی در نوار غزه خبر دادند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از خبرگزاری شهاب، تظاهرکنندگان ترکیه‌ای در نزدیکی پایگاه آمریکایی اینجرلیک در آدانا تظاهرات کردند.

معترضان با تجمع در مقابل این پایگاه درصدد ورود به آن بودند اما نیروهای امنیتی ترکیه مانع از آنها شدند.

این تظاهرات در محکومیت کشتارهای اشغالگران در نوار غزه و حمایت آمریکا از آنها برگزار شد

برپایه این گزارش، نیروهای امنیتی ترکیه با استفاده از بمب‌های دودزا و ماشین‌های آب پاش تظاهرکنندگان را که تجاوز به غزه را در مقابل پایگاه آمریکایی اینجرلیک در استان آدانا محکوم کردند، متفرق کردند.

پلیس ترکیه همچنین به سوی تظاهرکنندگان مقابل پایگاه آمریکایی «اینجرلیک» گاز اشک‌آور شلیک کرد.

این تظاهرات در حالی برگزار شده است که شبکه العربیه عصر امروز اعلام کرد آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا وارد آنکارا، پایتخت ترکیه شد.

به گزارش ایرنا، نیروهای مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیر کننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع تل آویو آغاز کردند و رژیم صهیونیستی برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

حمایت غرب از رژیم اسرائیل به بهانه دفاع از خود، عملا چراغ سبز و مجوزی برای این رژیم در ادامه کشتار بی‌رحمانه کودکان و زنان فلسطینی بوده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha