ناظر فدراسیون جهانی: جام‌جهانی تهران سطح کیفی خوبی داشت/ ظلم صهیونیست‌ها تمامی ندارد

تهران- ایرنا- ناظر فدراسیون جهانی شمشیربازی که برای نظارت در جام‌جهانی جوانان به تهران سفر کرده بود تاکید کرد: سطح کیفی این مسابقات بسیار خوب بود و این قابلیت را دیدیم که مسابقات جهانی بزرگسالان هم می‌تواند به میزبانی ایران برگزار شود.

زیاد حسن سلیم،‌ رئیس فدراسیون شمشیربازی عراق و ناظر فدراسیون جهانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا از میزبانی خوب ایران در جام‌جهانی جوانان گفت و افزود: مسابقات تهران سطح فنی و کیفی خوبی داشت و امیدوارم رقابت‌های بزرگتری در ایران شاهد باشیم، به عنوان نماینده فدراسیون جهانی این قابلیت را دیدیم که مسابقات جهانی بزرگسالان هم می‌تواند به میزبانی ایران برگزار شود و این را در گزارشی به فدراسیون جهانی اعلام خواهم کرد.

وی در پاسخ به این سئوال که چرا با این وجود تعداد کشورهای شرکت کننده در حد قابل توجهی نبود، ادامه داد: این تعداد دلایل بسیاری دارد که مهم‌ترین آن جنگی است که در خاورمیانه راه افتاده و باعث ناامنی منطقه شده است. متاسفانه رژیم صهیونیستی سال‌هاست مردم غزه را در رنج و سختی قرار داده و امیدوارم این موضوع به زودی و برای همیشه حل شود. متاسفانه برخی از کشورها شناخت خوبی از شرایط ایران ندارند و به واسطه تبلیغات رسانه‌ای منفی، از حضور در این جام خودداری کردند.

ناظر فدراسیون جهانی شمشیربازی یادآور شد: این حمله و هجوم صهیونیست‌ها همه برنامه‌ها را دچار مشکل کرد اما اگر ورزشکاران به تهران سفر می‌کردند به چشم خود می‌دیدند که اینجا امنیت بسیاری وجود دارد و هیچ مشکلی در ایران نیست.

زیاد حسن در واکنش به این سئوال که نظر مردم و دولت عراق در این خصوص چیست، گفت: همه مردم و دولت ما یکصدا بوده و به این اعتقاد دارند که صهیونیست‌ها باید این جنگ را تمام کنند، ما با تمام وجود در کنار مردم مظلوم غزه هستیم و بسیاری از مردم عراق، آماده حضور در فلسطین هستند تا به کمک آنها بروند. صهیونیست‌ها این ظلم را از مدت‌ها پیش آغاز کرده‌اند و این جنگ مربوط به امروز و دیروز نیست و سال‌هاست مردم فلسطین مظلوم واقع شدند.

وی در پاسخ به این سئوال که در انتهای رقابت ایران و کویت برای کسب مقام سومی اعتراضی از سوی کشور میهمان مطرح شد، تاکید کرد: این یک امر طبیعی و عادی در رقابت‌های شمشیربازی است و مورد خاصی نبود. من به فدراسیون جهانی گزارش خواهم داد که ایران می‌تواند میزبانی رویدادهای مهم و بزرگتری را داشته باشد و حتی در اینجا می‌توان جام‌جهانی بزرگسالان را هم برگزار کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha