۱۵ آبان ۱۴۰۲، ۹:۳۴
کد خبرنگار: 2201
کد خبر: 85282018
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تصرف غیرمجاز قبر در باغ رضوان سردشت دزفول

۱۵ آبان ۱۴۰۲، ۹:۳۴
کد خبر: 85282018
تصرف غیرمجاز قبر در باغ رضوان سردشت دزفول

دزفول-ایرنا- برخی از اهالی سردشت دزفول هنگام دفن امواتشان در باغ رضوان اقدام به تصرف محدوده‌ای بیش از حد مجاز می‌کنند تا درصورت فوت فرد دیگری از خانواده، پیکر او را نیز در همان نزدیکی به خاک بسپارند.

قرار است جنازه‌ای در باغ رضوان سردشت دزفول به خاک سپرده شود؛ این بار نیز مانند گذشته علاوه بر حد مجازی که تعیین شده و بدون هماهنگی با شهرداری، زمینی به مراتب بیش از نیاز دفن یک نفر تصرف می‌شود که شاید خانه آخرت دیگر اعضای خانواده شود.
محدوده دلخواه بدون هیچ ضابطه یا مجوزی سیمان کاری و به مزار خانوادگی تبدیل می‌شود؛ چنین اقدامی در سایه نبود نظارت و تذکر به یک روند عادی تبدیل شده و افراد متخلف این کار را حق طبیعی خود می‌دانند.
البته در این بین نیز عده‌ای ادعای مالکیت بر کل زمین آرامستان را دارند و عنوان می‌کنند این زمین ملک پدری ما بوده و ما حق و حقوقی داریم لذا خود را مجاز به تصرف بدون ضابطه زمین برای دفن امواتشان می‌دانند.

اخیرا به اندازه‌ای زمین در باغ رضوان سیمان کاری و در واقع تصرف شده که اهالی برای دفن اموات دچار مشکل شده و گاه با هم درگیر می‌شوند.

یکی از اهالی سردشت دزفول در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: زمین این آرامستان در گذشته مشاع بوده و متعلق به تمام اهالی است که طی توافق صورت گرفته مقرر شد کشت بر روی این زمین‌ها متوقف شود و صرفا برای دفن اموات اختصاص یابد.
محمد گشول ادامه داد: متاسفانه اکنون دفن اموات در آرامستان سلیقه‌ای شده و هیچ نظارت و مدیریتی بر آن نمی‌شود.
به گفته وی، یک نفر از اهالی هنگام دفن پیکر دخترش ۱۰ مترمربع از اطراف مزار را سیمان کاری و برای آرامگاه خانوادگی تملک کرده است و اجازه دفن به دیگر اموات نمی‌دهد؛ هیچکس هم توان مقابله با وی را ندارد.
گشول خواستار قطعه بندی و مدیریت این آرامستان از سوی شهرداری شد و بیان کرد: این افراد سند مالکیت برای این آرامستان ندارند؛ در واقع زمین آن نیز متعلق به همه اهالی است.
وی خواستار توجیه اهالی سردشت برای ساماندهی این موضوع شد و افزود: باید طی صورتجلسه‌ای با مدیریت شورا، بخشداری و پلیس مقرر شود کسی در محدوده غیرمجاز اقدام به سیمان کاری نکند تا ادامه این بی‌نظمی باعث اختلافات بیشتر بین اهالی نشود.

رئیس شورای اسلامی شهر سردشت دزفول نیز بیان کرد: قرار است برای رفع مشکلات این آرامستان نشستی با حضور اعضای شورا، شهردار و بزرگان و ریش سفیدان منطقه برگزار و مشکل برطرف شود.
عبداله خسروی به آسفالت و لوله کشی آب مسیر این آرامستان اشاره و بیان کرد: نهالکاری آرامستان باغ رضوان سرشت نیز انجام شده و طی ماه‌های آینده قرار است برای رفاه حال اهالی هنگام بارندگی و گرمای تابستان حدود ۴۰۰ متر سایه بان در این آرامستان احداث شود.
وی ادامه داد: طبق مستندات قدیمی و تقسیم اراضی سال ۴۲، ۶۲ نفر صاحب ۶ دانگ اصلی سردشت بودند که اکنون این تعداد به حدود سه هزار نفر رسیده است.
رئیس شورای اسلامی شهر سردشت دزفول با بیان اینکه بازماندگان این افراد ادعای مالکیت زمین‌ها را دارند، گفت: اختلافات و حواشی در این خصوص ایجاد شده که امیدواریم با ورود و کمک بزرگان منطقه برطرف شود.

انتظار می‌رود مسوولان محلی نسبت به حفظ و ساماندهی باغ رضوان سردشت و برقراری نظم در این مکان‌ اهتمام بیشتری داشته باشند تا بازماندگان به جز درد و آلام از دست دادن عزیز خود دغدغه دیگری نداشته باشند.

جمعیت سردشت طبق سرشماری سال ۹۵، حدود ۲ هزار و ۵۰۰ نفر بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha