۱۵ آبان ۱۴۰۲، ۹:۴۴
کد خبرنگار: 2581
کد خبر: 85282106
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طرح آبرسانی کلاله به پیشرفت فیزیکی ۶۵ درصد رسید
عکس آرشیو است

گنبدکاووس- ایرنا- نماینده مجری طرح آبرسانی به کلاله، آزادشهر و رامیان گفت: با صرف هزینه ۸۳۰ میلیارد ریال در ۲ سال اخیر، طرح آبرسانی شهر کلاله به پیشرفت فیزیکی ۶۵ درصدی رسید.

سیدمصطفی موسوی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: طرح آبرسانی کلاله از سال ۱۳۹۱ با هدف تامین آب آشامیدنی شهر کلاله در افق ۱۴۱۵ آغاز و تا قبل از سال ۱۴۰۰ حدود ۱۲۰ میلیارد ریال برای آن هزینه شد.

وی طرح آبرسانی شهر کلاله را شامل تجهیز و تکمیل چندین حلقه چاه، ساخت مخازن جمع‌آوری، خط انتقال و ایستگاه پمپاژ برشمرد و گفت: طبق برنامه ریزی تا سال ۱۴۱۵ باید ۶ حلقه چاه به میزان آبدهی ۱۵۰ تا ۱۶۰ لیتر بر ثانیه حفر و تجهیز شده و در اختیار دستگاه بهره برداری (شرکت آب و فاضلاب) قرار می‌گرفت.

نماینده مجری طرح آبرسانی به کلاله، آزادشهر و رامیان افزود: با توجه به خشکسالی‌ سال‌های اخیر با رایزنی‌ شرکت آب منطقه‌ای با وزارت نیرو و همکاری شرکت آب و فاضلاب در ۲ سال اخیر عملیات حفره، تجهیز، محوطه‌سازی و برق رسانی این ۶ حلقه چاه زودتر از موعد انجام شد.

موسوی ادامه داد: خطوط جمع آوری به مخزن ۲ هزار مترمکعبی در روستای طوقه کلاله احداث و تمام خطوط جمع‌آوری آب چاه‌ها به طول هفت کیلومتر و خطوط انتقال مخزن روستای طوقه به روستای کوسه به طور کامل اجرا شد و از شهریور امسال مورد استفاده قرار گرفت.

وی افزود: همچنین خط انتقال مخزن ۲ هزار متر مکعبی کوسه به مخزن پنج هزار متر مکعبی تپه نور الشهدا اجرا و هم اینک در مرحله تست گیری است و علاوه بر آن عملیات مرتبط با خط انتقال آق‌سو به مخزن پنج هزار متر مکعبی هم انجام شد.

نماینده مجری طرح آبرسانی به کلاله، آزادشهر و رامیان گفت: ساخت مخزن ۲ هزار مترمکعبی شماره ۲ کوسه در کنار مخزن قبلی و ساخت ایستگاه پمپاژ و تکمیل مخزن طوقه برای تحویل به بهره بردار از جمله برنامه‌های پیش رو محسوب می‌شود.

شهرستان کلاله ۱۳۰ هزار نفر جمعیت دارد که در دو نقطه شهری و ۱۲۰ روستا سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha