افزون بر هزار کانون «یاریگران زندگی» در مدارس خراسان‌شمالی فعال است

بجنورد- ایرنا- دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در خراسان‌شمالی گفت: هزار و ۹۲ کانون «یاریگران زندگی» با هدف کسب مهارت های زندگی و اجرای برنامه های پیشگیری از آسیب اجتماعی اعتیاد به مواد مخدر در مدارس استان به طور دائم فعال است.

ابوالحسن نجفی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: طرح کانون «یاریگران زندگی» بیشتر مدارس حاشیه شهر و پرخطر را پوشش می دهد و هدف از اجرای آن ارتقای مهارت‌ هایی همچون نه گفتن به تعارف مواد مخدر، جرات ورزی، گسترش نهضت فرهنگ پیشگیری از اعتیاد و رفتارهای پرخطر است.

وی افزود: این طرح یکی از کلان برنامه‌های فرهنگی است که در سطح کشور اجرایی شده و در خراسان شمالی نیز با هدف کاهش آسیب اعتیاد در برخی از مدارس استان فعال است.

نجفی ادامه داد: هر یک از کانون های یاریگران زندگی در مدارس ۵۰ عضو دانش آموز دارد که با همکاری مدیر و مشاوره مدرسه در راستای پیشگیری از آسیب های اجتماعی نشست هایی برگزار می کنند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در خراسان‌شمالی تصریح کرد: در این طرح کارگاه هایی با رویکرد پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اعتیاد برای اولیا و مربیان برگزار می شود.

اجرای طرح «یاریگران زندگی» در ۲۱۵ روستا

نجفی گفت: این استان در کنار چهار استان کشور به عنوان آزمونه اجرای طرح یاریگران زندگی در روستا انتخاب شده است.

وی افزود: ۷۱۳ روستای خراسان شمالی دارای دهیاری است که در گام نخست ۲۱۵ روستا برای اجرای طرح یاریگران زندگی انتخاب شده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در خراسان‌شمالی یادآور شد: در این میان شهرستان اسفراین با ۴۲ روستا، شیروان با ۴۱ روستا و بجنورد با ۴۰ روستا به ترتیب بیشترین تعداد روستاهای مشمول اجرای این طرح را دارند.

در خراسان شمالی ۱۸۹ هزار و ۸۳۶ دانش آموز در بیش از ۲ هزار باب آموزشگاه زیر نظر ۱۹ هزار معلم تحصیل می کنند که ۱۰۸ هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی و مابقی در مقطع متوسطه هستند.

۴۸ درصد دانش آموزان خراسان شمالی دختر هستند، ۳۶ درصد دانش آموزان در مناطق روستایی و مابقی در نقاط شهری مشغول به تحصیل هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha