بیشترین میزان بارندگی های اخیر جزیره قشم در شهر رمکان ثبت شد

قشم - ایرنا - رییس اداره هواشناسی قشم گفت: از آغاز تشدید ناپایداری های جوی و فعالیت سامانه بارشی اخیر در استان هرمزگان بیشترین بارندگی های با ۵۵ میلی‌ متر در شهر رمکان این جزیره ثبت شد.

محمد کاملی دیرستانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با ارایه آخرین گزارش مجموع بارش ایستگاه های باران سنجی شهرستان قشم از شروع فعالیت سامانه بارشی اخیر در ۲۴ ساعت گذشته اظهار داشت: شهر قشم با ثبت ۳۴ میلی‌ متر بارندگی، دومین منطقه پر بارش این شهرستان مرزی است.

وی ادامه داد: میزان بارندگی در شهرهای درگهان و سوزا به ترتیب ۲۶ و ۲ میلی‌ متر ثبت شده است.

رییس اداره هواشناسی قشم ضمن توصیف و پیش بینی وضعیت جوی، دریایی و دمایی استان هرمزگان و جزیره قشم اظهار کرد: طبق تحلیل نقشه ها و مُدل های هواشناسی ناپایداری های وضعیت جوی و دریای از امروز (دوشنبه) تا ظهر (سه شنبه) در استان هرمزگان پیش بینی می شود.

کاملی دیرستانی توضیح داد: در روز جاری تداوم فعالیت سامانه بارشی در استان هرمزگان سبب افزایش و گذر، رگبار باران و رعد و برق گاه تگرگ و افزایش لحظه ای باد خواهد شد و رخداد بارش در مناطق مرکزی، شرقی و شمالی استان، محدوده تنگه هرمز و دریای عمان احتمال بیشتری دارد.

وی با اشاره به اینکه در این مدت طغیان رودخانه های فصلی و سیلابی شدن مسیلها نیز محتمل خواهد بود، گفت: توصیه می شود تمهیدات لازم صورت پذیرد و شهروندان و هم استانی ها از رفتن به مناطق مرتفع و رفت و آمد در حاشیه و بستر رودخانه های فصلی خودداری کنند.

رییس اداره هواشناسی قشم اضافه کرد: در این مدت خلیج فارس نیز همچنان با وزش بادهای نسبتا شدید غربی، مواج خواهد بود که توصیه می شود شناورهای سبک و صیادی از رفت و آمد خودداری کنند و تمهیدات لازم برای آمد و شد ایمن سایر شناورها صورت پذیرد.

وی گفت: به لحاظ دمایی برای امروز و فردا نوسانات دمایی، تغییرات یک تا ۲ درجه ای خواهد داشت و پایان هفته جاری افزایش نسبی دمای بیشینه پیش بینی می شود.

کاملی دیرستانی کمینه دما و بیشینه رطوبت را در ایستگاه هواشناسی (فرودگاه قشم) ۲۴ درجه و ۸۴ درصد و شهر قشم را ۲۰ و ۸۸ درصد اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، استان هرمزگان با دارا بودن بیش از ۹۰۰ کیلومتر مرز دریایی از سواحل شرق استان (جاسک) در دریای عمان تا سواحل نیلگون خلیج فارس در شرق استان (پارسیان) و برخورداری از جزایر ۱۴ گانه خلیج فارس، یکی از مهم ترین و راهبردی ترین استان های ایران است که از جاذبه های منحصر به فردی چون جنگل های بی همتای حرا و مرغوب ترین مروارید جهان و ده ها اثر تاریخی و طبیعی برخوردار است.

خلیج فارس با گستره نزدیک به ۲۳۷ هزار و ۴۷۳ کیلومتر مربع بین ۲۴ تا ۳۰ درجه و ۳۰ دقیقه عرض شمالی و ۴۸ تا ۵۶ درجه و ۲۵ دقیقه طول شرقی از نصف‌ النهار گرینویچ واقع شده است و جزیره زیبای قشم، همچون نگینی بر پهنه آب های نیلگون آن می درخشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha