فرمانداری ارومیه تنها مرجع درون استانی ثبت نام داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان است

ارومیه- ایرنا- فرماندار ارومیه با اشاره به اینکه تمهیدات لازم برای ثبت نام از داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان رهبری در این نهاد به عنوان تنها مرجع درون استانی نام نویسی مهیا شده است، گفت: در روز نخست، مراجعه کننده ای به فرمانداری نداشتیم ولی یک نفر با حضور در فرمانداری قم از حوزه انتخابیه آذربایجان غربی ثبت نام خود را تکمیل کرد.

غلامحسین عماری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: فرمانداری ارومیه تنها مرکز نام نویسی از داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان رهبری در آذربایجان غربی است.

وی اضافه کرد: علاوه بر آن، داوطلبان می توانند با حضور در فرمانداری قم و ستاد انتخابات وزارت کشور از حوزه انتخابیه آذربایجان غربی در انتخابات حضور یابند.

به گزارش ایرنا، طبق آخرین آمار، روز یکشنبه و در اولین روز از ثبت‌نام، ۲۷ نفر برای نامزدی انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، در سراسر کشور نام‌نویسی کردند.

بر اساس اطلاعیه وزارت کشور، نام نویسی از داوطلبان از روز یکشنبه آغاز شده و داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان رهبری شخصاً یا توسط نماینده خود که به صورت کتبی و رسمی معرفی شده باشد، می‌توانند تا روز جمعه هفته جاری، ۱۹ آبان ماه از ساعت ۰۸:۰۰ صبح تا ۱۸:۰۰ با حضور در محل های معرفی شده با ارائه اصل شناسنامه عکس‌دار، اصل کارت ملی، اصل مدرک سطح چهار حوزه و ۲ قطعه عکس ۴×۶، ضمن تکمیل پرسشنامه اعلام داوطلبی، نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.

یکی دیگر از شرایط داوطلبان برای حضور در انتخابات سن داوطلبان است که به‌هنگام ثبت‌نام باید حداقل ۴۰ سال تمام باشد.

بر اساس ماده یک این قانون، تعداد نمایندگان مجلس خبرگان ۸۸ نفر بوده که از این تعداد، سه نفر سهم آذربایجان غربی است.

همچنین بر اساس ماده ۳ قانون انتخابات خبرگان خبرگان، نمایندگان برای مدت هشت سال انتخاب می‌‏شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha