۱۵ آبان ۱۴۰۲، ۹:۱۳
کد خبرنگار: 5508
کد خبر: 85282158
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

وزیر خارجه اسبق تونس: محمود عباس خواهان پایان جنگ نیست

تهران- ایرنا- وزیر خارجه اسبق تونس با اشاره به اینکه رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بی صبرانه به دنبال گرفتن کلیدهای غزه از سوی اسرائیلی‌هاست، او را به «آنتوان لحد» مزدور تل آویو تشبیه کرد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، «رفیق عبدالسلام» وزیر خارجه اسبق تونس در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به اندازه‌ای که نفس می کشد، دروغ می‌گوید.

وی افزود: او خواهان پایان این جنگ نیست و خواهان تحویل کلیدهای غزه از سوی اسرائیل است.

وزیر خارجه اسبق تونس بیان کرد: اصولا او به خاطر وظیفه امنیتی و سرکوبگری که به نیابت از اشغالگران انجام می‌دهد، پابرجاست. محمود عباس به شدت آماده ایفای نقشی مانند «آنتوان لحد» در جنوب لبنان است.

آنتوان لحد یک نظامی لبنانی بود که با ادعا و شعارهای ناسیونالیستی و وطن‌پرستی، از ارتش لبنان خارج شد و با پول و سلاح اسرائیل، ارتشی تشکیل داد که ۲۰ سال با نظامیان لبنانی جنگید. لحد که در پاریس زندگی می‌کرد را چندین دادگاه در لبنان، به اعدام محکوم کرده بودند. لحد یک مسیحی مارونی و از افسران ارتش لبنان بود که همراه با سایر نظامیان مورد حمایت اسرائیل، در داخل کشورش بود و از عوامل اصلی جنگ داخلی ۱۵ ساله در لبنان به‌ شمار می‌رفت. او در کشتار فلسطینیان صبرا و شتیلا نیز نقش داشت.

این در حالی است که خبرگزاری وفا وابسته به تشکیلات خودگردان فلسطین نیز اعلام کرد که محمود عباس به وزیر خارجه آمریکا گفته که آماده تحمل مسئولیت به طور کامل در غزه در راستای راه حل سیاسی فراگیر در کرانه باختری، قدس و غزه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha