۱۵ آبان ۱۴۰۲، ۱۰:۲۸
کد خبرنگار: 2204
کد خبر: 85282270
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امدادرسانی به حادثه دیدگان سیل شهرستان‌های درمیان و سربیشه

بیرجند - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: نجاتگران جمعیت هلال احمر به ۱۸ نفر حادثه دیده از سیل و آبگرفتگی در شهرستان‌های سربیشه و درمیان امدادرسانی کردند.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی، محمدعلی کاووسی روز دوشنبه بیان کرد: طبق گزارش مردمی‌ با شماره ندای امداد ۱۱۲ معاونت امداد و نجات استان مبنی بر سیل و آبگرفتگی معابر و منازل مسکونی در شهرستان‌های درمیان و سربیشه، نیروهای امدادی در منطقه حاضر شدند و امدادرسانی کردند.

وی افزود: بارش‌های رگباری، سیل و آبگرفتگی این شهرستان‌ها را درگیر کرده است و نجاتگران هلال احمر از ساعات اولیه در حال ارائه خدمات در این منطقه هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: سه تیم ویژه سیلاب متشکل از ۱۰ نیروی عملیاتی با به‌کارگیری سه دستگاه خودرو امدادی به یاری هموطنان حادثه دیده شتافتند و تیم‌های عملیاتی با استفاده از ۲ دستگاه موتور پمپ لجن کش اقدام به تخلیه آب کرده‌اند.

وی از مردم خواست در صورت وقوع حوادث در هر ساعت از شبانه روز برای دریافت خدمات امدادی با شماره ۱۱۲ ندای امداد و نجات تماس بگیرند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی هم گفت: در پی بارندگی ۲۴ ساعت گذشته خسارت‌هایی به واحدهای دامی، مسکونی، زیرساخت‌ها، باغ‌های زرشک و محصولات کشاورزی گزارش شده است.

محمدعلی آخوندی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیشترین بارش باران در شهرستان‌های زیرکوه و درمیان و بخش‌هایی از شهرستان بیرجند بوده است.

فعالیت سامانه بارشی در خراسان جنوبی از دیروز (یکشنبه) شدت یافت و در این زمینه هشدار هواشناسی سطح نارنجی صادر شد.

براساس پیش بینی هواشناسی کشور سامانه بارشی امروز در سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، جنوب کرمان، هرمزگان و جنوب شرق فارس فعال است و سپس از کشور خارج می‌شود.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و بارش‌های پاییز و زمستان در این استان نرمال و فراتر از نرمال پیش بینی شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha