هفت‌هزار میلیارد ریال از محل مالیات بر ارزش افزوده در سمنان تامین اعتبار شد

سمنان - ایرنا - مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان گفت: افزون بر هفت‌هزار و ۲۴۳ میلیارد و ۳۷۶ میلیون ریال در نیمه نخست ۱۴۰۲ از محل پرداخت عوارض مالیات بر ارزش افزوده از سوی این اداره‌کل به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان پرداخت شد.

علی حسین‌پور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پرداخت عوارض مالیات بر ارزش افزوده از سوی اداره‌کل امور مالیاتی استان سمنان به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان نیمه نخست سال ۱۴۰۲ افزایش ۱۹۷ درصدی داشت.

وی اضافه کرد: بیش از ۲ هزار و ۴۴۰ میلیارد و ۶۳۴ میلیون ریال در نیمه نخست سال ۱۴۰۱ از محل پرداخت عوارض مالیات بر ارزش افزوده از سوی اداره‌کل امور مالیاتی استان سمنان به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان پرداخت شد.

هفت‌هزار میلیارد ریال از محل مالیات بر ارزش افزوده در سمنان تامین اعتبار شد

مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان گفت: پرداخت عوارض مالیات بر ارزش افزوده از سوی این اداره‌کل به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان سمنان صرف فعالیت‌های جاری و عمرانی در شهر و روستاهای استان از جمله ارتقای مبلمان شهری، بهسازی روستایی و تکمیل زیرساخت‌ها می‌شود.

وی ادامه داد: سرانه عوارض پرداختی به ازای هر نفر در استان سمنان نسبت به بسیاری استان‌ها رقمی بالا و قابل توجه است و بخشی از این افزایش پرداختی با پیگیری‌های سازمان امور مالیاتی و دریافت سهم استان سمنان از گمرک‌های خارج از استان و اقلام وارداتی استان سمنان محقق شد.

مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان با یادآوری جمعیت ۷۰۲ هزار و ۳۶۰ نفری استان سمنان بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ ادامه داد: محاسبه سرانه عوارض به ازای هر یک نفر از تقسیم پرداختی به شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و فرمانداری‌ها به کل جمعیت استان محاسبه می‌شود.

هفت‌هزار میلیارد ریال از محل مالیات بر ارزش افزوده در سمنان تامین اعتبار شد

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری سمنان نیز چندی پیش در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) استان سمنان گفت: بیش از ۶ هزار میلیارد ریال نیمه نخست ۱۴۰۲ از محل مالیات بر ارزش افزوده به حساب شهرداری‌های استان واریز شد.

همت هادیان افزود: میزان پرداختی به شهرداری‌ها در نیمه نخست ۱۴۰۲ از محل ارزش افزوده در مقایسه با سال ۱۴۰۱ افزایش ۲۵۰ درصدی داشت.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری سمنان ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال پرداختی به شهرداری‌ها از محل ارزش افزوده بیش از ۵۰۰ درصد افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، کمک دولت به شهرداری ها و دهیاری ها از محل مالیات بر ارزش افزوده، رقم قابل توجهی است که انتظار می رود، تا حداقل ۶۰ درصد از این اعتبارات تخصیصی در طرح‌های عمرانی هزینه شود.

سمنان که به «دارالمرحمه» معروف است با مساحت نزدیک به ۹۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع یکی از پهناورترین استان‌های کشور ایران است و با پنج و ۹ دهم درصد مساحت کل کشور، از این نظر هفتمین استان ایران محسوب می‌شود.

این خطه از جانب شمال به استان‌های خراسان شمالی، گلستان و مازندران، از جنوب به استان‌های خراسان جنوبی و اصفهان، از شرق به استان خراسان رضوی و از غرب به استان‌های تهران و قم محدود است؛ بر این پایه و به دلیل موقعیت جغرافیایی همجواری با پایتخت و هفت استان مهم کشور، این استان از اهمیت زیادی برخوردار است.

بر پایه برآورد مرکز آمار ایران در سال ۱۴۰۰، استان سمنان با هشت شهرستان در مجموع ۷۵۷ هزار و ۲۰۰ نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha