بازارچه میادین عرضه در کرمان، همچنان نیازمند پیگیری است

کرمان- ایرنا- یکصد و نوزدهمین نشست علنی شورای شهر کرمان، محل بحث و تبادل نظر پیرامون موضوعات گوناگونی از ضرورت ایجاد بازارچه‌های میادین تا رفع چالش همیشگی سد معبر بود.

به گزارش ایرنا، طی سالیان اخیر تغییر الگوهای سکونت در شهرها باعث شده از یک سو نیاز به مصرف محصولات مختلف دوچندان شود و از سوی دیگر عرضه این گونه محصولات به شهروندان تغییر کند، به گونه‌ای که ضرورت ارائه این محصولات به صورت آسان، با قیمت مناسب، نگهداری اصولی، جلوگیری از اتلاف آنها در فروشگاه های کوچک و پراکنده در سطح شهر و با برنامه ریزی همه جانبه کاملا احساس می‌شود.

برنامه ریزان شهری در کلانشهرهای مهم کشورمان همواره راهکار تاسیس میدان ها و بازارچه ها را در سطح شهر مطرح می کنند، موضوعی که در شهر کرمان نیز جای خالی آنها احساس می‌شود و اعضای شورای این شهر هم نسبت به این اتفاق گلایه و بر ضرورت ایجاد آنها تاکید دارند.

یکی از موضوعات مطرح در نشست علنی امروز (دوشنبه، ۱۵ آبان ) شورای شهر، ایجاد بازارچه‌های میادین در شهر کرمان بود که رییس کمیسیون خدمات شهری شورای کرمان با اشاره به آن گفت: وجود بازارچه‌های میادین شهر از سال‌های قبل در شورا مطرح شده که هنوز اجرایی نشده است.

فتح الله مویدی افزود: در این دوره شورا نیز از ابتدا بر وجود این بازارچه‌ها در چند نقطه شهر کرمان تاکید داشتیم تا در اختیار تولیدکنندگان قرار گیرد اما با وجود اینکه در بودجه سازمان میادین، ۱۰۰ میلیارد ریال برای این منظور گذاشته شده اما تاکنون اقدامی انجام نشده است.

وی ادامه داد: از این ۱۰۰ میلیارد ریال بودجه‌ای که به سازمان میادین برای ایجاد این بازارچه‌ها اختصاص یافته بود ۵۰ میلیارد ریال کم شده و درخواست دارم برای باقیمانده این بودجه در شهرک مطهری (به دلیل قرارگیری مسکن‌های مهر) در حد یک سوله برای این منظور در نظر گرفته شود تا امسال قبل از شروع سال جدید این سوله در اختیار مردم قرار گیرد.

بازارچه میادین عرضه در کرمان، همچنان نیازمند پیگیری است

وخامت موضوع سدمعبر در شهر کرمان

بازارچه میادین عرضه در کرمان، همچنان نیازمند پیگیری است

رییس کمیسیون خدمات شهری شورای کرمان البته گریزی هم به موضوع سد معبرها زد و گفت: مساله سد معبر در سطح شهر خیلی وخیم است؛ پیاده راه‌ها توسط مکانیک ها، صافکارها و دیگر صنوف اشتغال شده و شهر پیاده‌راهی که مردم بتوانند به راحتی از آن عبور و مرور کنند ندارد؛ برای حل این مساله تاکید مجددی صورت گیرد تا شهر از این حالت خارج شود؛ سد معبر بسیار مردم را رنج می‌دهد.

در این زمینه بیشتر بخوانید:

دیگر مباحث صحن علنی

مخالفت با نصب دیوار پیش ساخته در محوطه پشت ساختمان مرکز درمان و کاهش آسیب‌های ماده ۱۶ که به دلیل نبود ردیف بودجه با آن در کمیسیون های مربوطه شورا موافقت نشده بود از دیگر موضوعات مطرح در دستورکارهای این نشست شورا بود که منصور ایرانمنش رییس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای شهر کرمان با اشاره به آن گفت: به طور حتم ضرورتی وجود داشته که دستگاه قضا گفته اینجا یک دیوار پیش ساخته گذاشته شود، من فکر می‌کنم شهرداری حداقل بررسی کند، اگر امکان گذاشتن ردیف هم ندارد جابه جا کند و به نوعی کمک شود.

سعید شعرباف شهردار کرمان هم گفت: طبق آیین نامه مبارزه با مواد مخدر، شهرداری‌ها به طور مشخص باید حمایتی را از مراکز کمپ ماده ۱۶ انجام دهند و به استناد این موضوع (متولیان) گفتند که این اتفاق(نصب دیوار پیش ساخته در محوطه پشت ساختمان مرکز درمان و کاهش آسیب‌های ماده ۱۶) از سوی شهرداری باید رقم بخورد و ما هم گفتیم باید به شورای شهر بیاید و مصوبه بگیرد.

در نهایت شورا بر اجرا نشدن این دیوار با ۶ رای موافق و ۲ ممتنع رای داد.

در خواست روستای پشت شیران( واقع در منطقه کوهپایه از توابع بخش مرکزی شهرستان کرمان) برای دریافت جدول به قیمت تمام شده از شهرداری کرمان از دیگر موضوعات این نشست عمومی بود که با هشت رای موافق تصویب شد.

تخصیص بودجه به مواردی چون تعمیر پایانه مسافری، ساماندهی قبرستان صاحب الزمان، احداث محوطه پردیسان قائم، زیرسازی آسفالت معابر و خرید قیر از دیگر مواردی بود که در این نشست شورا با پنج رای موافق، ۲ رای ممتنع و ۲ رای مخالف به تصویب رسید.

باز هم مساله استیضاح

اما یکصدو نوزدهمین نشست علنی شورای شهر کرمان در ۱۵ آبان ماه هم خالی از مباحث حاشیه‌ای نبود وباوجود بررسی دستورکارهای متعدد در این جلسه به منظور تصویب مصوبات کمیسیون‌ها یا رد آنها، محمدرضا کُمساری یکی از اعضای شورا بحث ضرورت استیضاح شهردار را مطرح کرد و از رییس شورا خواست تا مسیر انجام این اقدام را برای او روشن کند؛ این عضو شورا اظهار داشت: حتی اگر تنها موافق استیضاح شهردار خودش باشد این کار را می کند.

به گزارش ایرنا پیشتر نیز بر این موضوع اشاره شده اما اعضای شورا گفته اند چون استیضاح رای لازم را ندارد، لذا فرصت پرداختن به آن نیست.

طی سالجاری این چندمین بار است که کمساری، نایب رییس شورای شهر کرمان در جلسات صحن علنی علیه شهردار انتقاد می کند و مساله استیضاح وی را پیش می کشد.

وی در نشست علنی امروز شورا نیز گفت: موافقان شهردار کرمان (در واکنش به طرح مساله استیضاح) گفتند هر روز فضای شهرداری در حال متزلزل‌تر و شکننده تر شدن است و این خوب نیست؛ این افراد درخواست داشتند در فضای منصفانه صحبت کنیم که پذیرفتیم اما باز برگزاری مناظره لغو شد.

بازارچه میادین عرضه در کرمان، همچنان نیازمند پیگیری است

وی تصریح کرد: حدود ۶ماه پیش سوالی را از شهردار (درباره ماموریت های شهردار) طرح کردم، چهار ماه گذشت تا پاسخ داده شد که بنده قانع نشدم چون به بعضی از ماموریت‌ها اشاره نشده بود و آن هدفی که از طرح سوال داشتیم تا ماحصل و نتیجه ماموریت‌ها مشخص شود به هیچ عنوان اشاره نشد، در حالی که من توقع داشتم یک ماه پیش حداقل نتیجه‌ای را ایشان(شهردار) ارائه کند.

کمساری در ادامه خواهان به چرخه افتاد روال استیضاح در شورا شد.

چه کسی مخالفت با شهردار را شروع کرده است؟

بازارچه میادین عرضه در کرمان، همچنان نیازمند پیگیری است

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر کرمان نیز خطاب به کُمساری در این نشست گفت: اینکه طرح مخالفت‌ها را چه کسانی شروع کردند در تاریخ ثبت شده است؛ استوری‌هایی در فضای مجازی چرخید و بعد از آن دوستان ورود کردند، یعنی خود بنده و بعضی از دوستان دیگر مسائلی را طرح کردیم.

محمد بابایی بیان کرد: اصرار نداشته باشید که ببینید چه کسی مخالفت‌ها را شروع کرد، ما واقعا دعواها را نمی‌خواهیم به فضای رسانه‌ای بکشانیم، برادرانه داریم کار خودمان را انجام می‌دهیم، اگر چیزی هم گفته نمی‌شود مبنی بر این نیست که جواب یا نکته‌ای نباشد.

وی بیان کرد: آیین نامه، مسیر استیضاح را مشخص کرده و نیاز نیست کسی بگوید؛ هم آیین‌نامه شورا و هم آیین نامه شهرداری ها موضوع را مشخص کرده و دوستان می‌توانند پیگیر باشند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha