۱۵ آبان ۱۴۰۲، ۱۳:۴۰
کد خبرنگار: 936
کد خبر: 85282614
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هواشناسی اصفهان بدلیل انباشت آلاینده‌ها "هشدار زرد" صادر کرد

اصفهان- ایرنا- اداره کل هواشناسی استان اصفهان در باره تشدید شرایط پایداری جوی و انباشت آلاینده‌های هوا در مناطقی از استان بویژه کلانشهر اصفهان «هشدار زرد» صادر کرد.

بر اساس هشدار مرکز پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور، رنگ زرد برای آگاهی بخشی، رنگ نارنجی برای حفظ آمادگی و رنگ قرمز برای اقدام است.

به گزارش ایرنا، اداره کل هواشناسی اصفهان روز دوشنبه با صدور اطلاعیه‌ای از پایداری جو، غبارآلودگی، افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا، از روز دوشنبه تا روز شنبه هفته آینده در مناطق مرکزی و صنعتی استان و کلانشهر اصفهان خبر داد.

این وضعیت برای اصفهان، لنجان، صنعتی اصفهان، فرودگاه اصفهان، فلاورجان، کبوترآباد، کوهپایه، لنجان(زرین شهر)، مبارکه، مورچه خورت، شاهین شهر و میمه، نجف‌آباد و ورزنه فعال خواهد بود.

بر اساس این گزارش، احتمال کاهش شعاع دید و کیفیت هوا، بالارفتن عدد شاخص کیفیت هوا در شرایط ناسالم برای عموم، شرایط انباشت آلاینده‌های جوی در روزهای پنجشنبه تا شنبه هفته آینده وجود دارد.

در این اطلاعیه به شهروندان بویژه افراد آسیب‌پذیر توصیه شده است که از تردد غیرضروری در سطح شهرها و فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضای باز خودداری کنند.

همچنین در این اطلاعیه به مسوولان توصیه شده است تا در زمینه تردد خودروها در سطح شهرها و کنترل فعالیت واحد های صنعتی مدیریت لازم را داشته باشند.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان نیز در گفت‌وگو با ایرنا اظهار داشت: جو پایداری تا اواخر هفته بر روی استان استقرار خواهد داشت و وضعیت جوی در بیشتر مناطق بصورت صاف تا کمی ابری، گاهی وزش باد و در مناطق مرکزی مه صبحگاهی و غبار رقیق پیش‌بینی می‌شود.

محمدرضا رفیعی افزود: شرایط برای افزایش غلظت آلاینده‌ها در مناطق مرکزی و صنعتی استان اواخر هفته جاری مهیاست.

وی ادامه داد: بیشینه دمای هوا بیشتر مناطق استان در ۲۴ ساعت آینده یک تا سه درجه سانتیگراد افزایش خواهد داشت.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان برای این کلانشهر در روز سه شنبه(فردا) هوای صاف تا کمی ابری، غبار صبحگاهی، گاهی وزش باد و برای روز چهارشنبه هوای صاف تا کمی ابری و غبار صبحگاهی، گاهی وزش باد پیش بینی کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha