اجرای طرح هر کلانتری یک روحانی در استان کرمانشاه

کرمانشاه - ایرنا - رییس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه گفت: طرح هر کلانتری یک روحانی به عنوان مشاوران مذهبی در این استان هم اکنون در حال اجراست.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام علیرضا کماسی روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با اعلام این خبر افزود: این طرح هم اکنون در شهر کرمانشاه آغاز شده و در تمام ۱۷ کلانتری این شهر روحانیون مستقر شده اند.

وی با بیان اینکه این طرح در سایر کلانتری های شهرستان ها نیز اجرایی می شود اظهار کرد: استقرار روحانیون در کلانتری ها به عنوان مشاور مذهبی و دینی یکی از برنامه‌های تحولی سازمان عقیدتی سیاسی در جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری در ارتقای هوشیاری و بصیرت دینی، انقلابی و آموزش برخورد حکیمانه پلیس با مردم است.

رییس عقیدتی سیاسی فراجا کرمانشاه، استقرار روحانی در کلانتری‌ها و ارائه خدمات فکری دینی و مشاوره‌ای به کارکنان و عموم مردم را یکی از اقدامات موثر در راستای تربیت پلیس تراز انقلاب اسلامی عنوان کرد و ادامه داد: این روحانیون همچنین در تعامل با روحانیون مساجد، آسیب های اجتماعی محلات مختلف را احصاء و در زمینه رفع آن با همیاری پلیس اقدام خواهند کرد.

پلیس در مسیر خدمتگزاری به مردم است

حجت الاسلام کماسی از پلیس جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک نهاد مکتبی و ولایت مدار در مسیر خدمتگزاری به مردم یاد کرد و افزود: پلیس امروزه با حضور در تمام رویدادهای مختلف از جمله در حوادثی مانند سیل و زلزله با تمام توان پای کار بوده و در کنار و همراه مردم است.

وی با بیان اینکه در اغتشاشات سال گذشته تمام تلاش نیروهای پلیس بر این بود که به مردم صدمه ای وارد نشده و اموال آنها آسیب نبیدند گفت: در این حوادث حتی شماری از نیروهای پلیس با فدا کردن جانشان خود را سپر قرار دادند تا برای مردم مشکل و خطری بوجود نیاد.

فضای مجازی با حساسیت رصد می‌شود

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در حوادث و اغتشاشات اخیر همانطور که رهبر معظم انقلاب تاکید کردند دشمن توانست با به راه انداختن یک جنگ ترکیبی علیه نظام موفق عمل کند تاکید کرد: فضای مجازی در این جریانات به یک فضای حقیقی مبدل شد.

رییس عقیدتی سیاسی فراجا کرمانشاه ادامه داد: تقویت و توسعه فضای مجازی در جهت حضور موثر و اثربخش مجموعه انتظامی در عرصه جهاد تبیینی از برنامه‌های راهبردی مجموعه انتظامی و سازمان عقیدتی سیاسی است که با دقت و حساسیت دنبال می شود.

وی یادآور شد: هم اکنون تمام معاونت های فراجا در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی دارای کانال های متعدد بوده و اقدام به تولید محتوا در زمینه های مختلف به ویژه در حوزه اجتماعی می کنند.

حجت الاسلام کماسی اجرای برنامه های آموزشی، تشریح و تبیین بیانات مقام رهبری، هدایت سیاسی، برنامه ریزی تبلیغی در داخل فراجا و اجرای برنامه های متنوع و مختلف خانواده بزرگ فراجا را از جمله ماموریت های این مجموعه بیان و اضافه کرد: بر همین مبنا تاکنون چندین دوره مسابقات قرآنی، تربیت تعالی کارکنان، اعزام کارکنان همراه با خانواده به مشهد مقدس و عتبات عالیات، جلسات ویژه آموزشی با هدف توسعه و ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی و تحکیم بنیان خانواده در استان اجرا شده است.

اجرای طرح هر کلانتری یک روحانی در استان کرمانشاه

نظارت بر ماموریت های پلیس

وی توجه به آموزه های دینی و اسلامی را یکی دیگر از محورهای اصلی برنامه های عقیدتی سیاسی فراجا دانست و ادامه داد: بر همین اساس همه ساله از حافظان و قاریان ممتاز قرآنی تجلیل می شود ضمن آنکه برنامه چهارشنبه ها با قرآن در این نیرو هر هفته اجرا می شود.

حجت الاسلام کماسی، تمرکز بر تغییر رفتار کارکنان را یکی دیگر از اولویت های برنامه های فرهنگی عقیدتی سیاسی فراجا برشمرد و با اشاره به اینکه در این راستا دوره های مختلف تربیت و تعالی کارکنان پایور اجرا می شود، یادآور شد: امر به معروف، رفتار حکیمانه پلیس، مشاوره حانوادگی، آسیب ها و تهدیدات فضای مجازی جزو متون اصلی این دوره های آموزشی است.

وی ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون ۱۱ کاروان خانواده های فراجای کرمانشاه به عتبات عالیات و مشهد مقدس اعزام شده اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha