۷۷۰ میلیارد ریال کمک مردمی در مراکز نیکوکاری اردبیل جمع آوری شد

اردبیل - ایرنا - معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان اردبیل گفت: مراکز نیکوکاری این استان اردبیل در هفت ماه امسال بیش از ۷۷۰ میلیارد ریال کمک‌های مردمی جمع‌آوری کردند.

جلیل قدیمی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، با بیان اینکه کمک‌های خیرین به موسسات و مراکز نیکوکاری در هفت ماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال در این استان افزایش داشته است. افزود: در هفت ماه امسال مردم و خیرین استان در مجموع بیش از ۷۷۰ میلیارد ریال به مراکز نیکوکاری کمک کردند.

وی با بیان اینکه مراکز نیکوکاری با جمع آوری کمک‌های مردمی خدمات ارزشمندی به اقشار آسیب‌پذیر می‌کنند، اضافه کرد: با نظر هیات امنای مراکز نیکوکاری تمامی کمک‌های مردمی در اختیار نیازمندان واجد شرایط در همان محله قرار می گیرد تا بخشی از مشکلات آنها مرتفع شود.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به فعالیت ۱۶۰ مرکز نیکوکاری در نقاط مختلف استان اردبیل، بیان کرد: حسن اعتماد مردم به این مراکز باعث افزایش کمک‌ها شده و تلاش می شود در تمامی محلات به ویژه مناطق محروم و کم برخوردار مراکز نیکوکاری راه اندازی شود.

قدیمی با اشاره به فعالیت مردمی و محله محور مراکز نیکوکاری، اضافه کرد: تلاش می شود تا کمک‌های خیرین از طریق این مراکز به شکل آسان و ساده‌تری در اختیار مددجویان و افراد نیازمند جامعه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه هم‌افزایی موسسات خیریه و کمیته امداد همواره رفع نیازهای اساسی مددجویان را به همراه داشته است، تصریح کرد: ارائه کمک‌هایی مانند تامین هزینه‌های زندگی، تامین لوازم ضروری منزل، تامین جهیزیه نوعروسان نیازمند، تامین هزینه‌های درمانی و دارویی بیماران ، تهیه و توزیع سبدغذایی و ساخت مسکن مددجویی از جمله همکاری‌های کمیته امداد با مراکز نیکوکاری و موسسات خیریه است.

وی همچنین از ثبت و ضبط تمامی فعالیت ها و خدمات ارائه شده به نیازمندان در مرکز نیکوکاری خبر داد و گفت: کمیته امداد فقط نقش نظارتی و هماهنگی به موسسات خیریه و مراکز نیکوکاری دارد و همه خدمات در آن توسط مردم صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه هدف از تاسیس و راه اندازی مراکز نیکوکاری واگذاری امور خیر به مردم است، اظهار امیدواری کرد با مشارکت گسترده خیرین و آحاد مختلف جامعه در طرح‌های حمایتی کمیته امداد فقر و محرومیت در جامعه ریشه کن شود.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان اردبیل هدف از خدمت‌رسانی به فقرا و نیازمندان را حفظ عزت و کرامت انسانی آنها دانست و افزود: همه باید تلاش کنند تا خانوارهای بی‌بضاعت و افراد نیازمند با تکیه بر توانایی‌های خود به خودکفایی برسند.

قدیمی اظهار کرد: مردم و خیرین می‌توانند با شماره‌گیری کد آنی‌ پرداخت #۰۴۵*۸۸۷۷* و یا از طریق شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۳۰۵۵۲ نزد بانک ملی به نام کمیته امداد استان اردبیل به آسانی کمک‌های خود را به دست خانوارهای بی‌بضاعت استان برسانند.

وی بیان کرد:همچنین برای آشنایی از نحوه کمک‌رسانی به محرومان جامعه سامانه پیامکی ارتباط مردمی ۳۰۰۰۳۳۳۳۴۵ این نهاد نیز در اختیار مردم و نیکوکاران قرار دارد.

به گزارش ایرنا، استان اردبیل با یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان در شمال ایران واقع شده است.

در مجموع ۱۶۰ موسسه و مرکز نیکوکاری و مردم‌نهاد در نقاط مختلف استان اردبیل فعال بوده و برای رفع مشکلات اقشار آسیب‌ پذیر و نیازمند با کمیته امداد همکاری می کنند.

۴۳ هزار و ۵۰۰ خانوار با جمعیت بیش از ۹۰ هزار نفر در استان اردبیل تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha