علم و دانش باید با هدف رسیدن به توسعه و تعالی باشد

تهران- ایرنا- رییس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: علم و دانش باید با هدف سربلندی، توسعه و رسیدن به کمالات علمی باشد تا بتوانیم حرفی برای گفتن داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، حجت الاسلام سید مهدی خاموشی در آیین اختتامیه شصت و یکمین جایژه ویژه البرز با قدردانی از دانش آموزان سراسر کشور در راهپیمایی ۱۳ آبان گفت: اولیا دانش آموزان بهترین الگو برای تعلیم و تربیت دانش آموزان هستند که می توانند با رفتار و اخلاق نیک فرزندان خود را به تعالی برسانند.

حجت الاسلام خاموشی با اشاره به بیان حضرت علی (ع) در خطبه های نهج البلاغه و راههای رسیدن به کمالات انسانی گفت: آموزش و پرورش باید با هدف رسیدن به کمالات در دنیان باشد که سبب توسعه کشور در تمامی عرصه ها باشد.

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه در ادامه با محکوم کردن جنایات رژیم غاصب و کودک کش صهیونیستی نیز گفت: متاسفانه این روزها شاهد اتفاقات تاسف آوری در کشتار وحشیانه رژیم صهیونیستی در غزه هستیم.

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی از کشتار جمعی مردم مظلوم غزه به خود افتخار می کند، گفت: رژیم کودک کش غاصب برای کشتار مردم مظلوم و بی دفاع غزه از زمین و هوا آنان را بمباران می کند و بدتر از آن نیز آنان را محاصره آب و غذا کرده است که جای تاسف دارد.

علم و دانش باید با هدف رسیدن به توسعه و تعالی باشد

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه در ادامه با قدردانی از دست اندکاران برگزاری جایزه ویژه البرز گفت: یکی از قوی ترین ماده های حسی که از سرعت و قابلیت ویژه ای برخوردار است، نور است که در زمان آخرت بهشتیان از این نعمت بهره مند هستند.

خاموشی همچنین در ادامه سخنان خود با بیان برخی نکات تربیتی از نهج البلاغه و نیز مواردی در خصوص سنت حسنه وقف گفت: بزرگترین سرمایه انسان مومن توکل به خداست و تعالی دانش آموزان در گرو آن چیزی که برای کشور بجای خواهند گذاشت.

به گفته وی، حضرت علی (ع) می فرمایید، برای تربیت فرزندان خود در فضایی سالم و به دور از هرگونه مسایل حاشیه ای شتاب کنید زیرا که تعلیم و تربیت هم می تواند خوب و هم بد باشد که باید مراقب بود.

شصت یکمین آیین اختتامیه جایزه ویژه البرز(نوبل ایرانی) با حضور حجت السلام سید مهدی خاموشی رییس سازمان اوقاف و امور خیریه، محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رضا مراد صحرایی وزیرآموزش و پرورش، حجت السلام احمد شرفخانی رییس مرکز امور خیریه سازمان اوقاف و جمعی از مسئولان فرهنگی کشور در هتل ارم تهران برگزار شد.

علم و دانش باید با هدف رسیدن به توسعه و تعالی باشد

مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز نیز در این آیین گفت: جایزه البرز (نوبل ایرانی) در بخش دانش‌آموزی با هدف تقدیر از دانش‌آموزان برتر پایه‌های نهم و دوازدهم سراسر کشور در رشته‌های ریاضی فیزیک، تجربی، علوم انسانی و معارف اسلامی، فنی و حرفه‌ای و کاردانش سراسر کشور اهدا شده است.

حیدر ارشدی بیان داشت: فرایند انتخاب دانش آموزان برتر جایزه البرز ۱۴۰۲ با انتشار فراخوان و ابلاغ بخشنامه وزارت آموزش و پرورش، دانش آموزان واجد شرایط از سراسر کشور، از طریق سامانه جایزه البرز به نشانی www.alborzprize.ir به انجام رسید.

وی ادامه داد: پالایش مستندات دریافتی و راستی‌آزمایی آن‌ها از طریق استعلام از مراجع ذیربط و همچنین، داوری و انتخاب نهایی از میان افراد واجد شرایط توسط کمیته علمی جایزه البرز انجام گرفت و با انتخاب برگزیدگان نهایی شصت و یکمین سال جایزه البرز امروز از دانش آموزان منتخب قدردانی به عمل آمد.

ارشدی گفت: میزان و مبلغ جایزه البرز ۱۴۰۲ در بخش دانش‌آموزی در شصت و یکمین سال این جایزه، برای هر یک از دانش‌آموزان منتخب کشوری در پایه های نهم و دوازدهم به ترتیب مبلغ ۳۰۰ و ۴۵۰ میلیون ریال جایزه نقدی است که همراه با گواهی جایزه البرز از طرف بنیاد فرهنگی البرز به ایشان اعطا شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha