برگزاری آیین تجلیل از مدال‌آوران بازی‌های آسیایی؛ پاداش نقدی شهرداری به افتخارآفرینان

تهران- ایرنا- مراسم تجلیل از مدال‌آوران بازی‌های آسیایی هانگژو امروز (دوشنبه) با حضور وزیر ورزش و جوانان و شهردار تهران در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار شد.

به گزارش ایرنا، این مراسم از ساعت ۱۵ امروز (دوشنبه) در سالن همایش برج میلاد با حضور کیومرث هاشمی وزیر ورزش وجوانان، علیرضا زاکانی شهردار تهران، سید مناف هاشمی دبیر کل المپیک، فرزند دختر شهید قاضی‌خانی، حسین اوجاقی مدیر عامل سازمان ورزش، علیرضا دبیر رییس فدراسیون کشتی و برخی روسای فدراسیون‌های ورزشی برگزار شد.

در این مراسم قرار است از نفرات برتر مسابقات قهرمان شهر نیز که توسط شهرداری برگزار شده است تجلیل شود. یک میلیون نفر در استان تهران در مسابقات قهرمان شهر شرکت کرده بودند.

تعدادی از پیشکسوتان ورزش کشور نیز در این مراسم حضور دارند.

محمدامین توکلی‌زاده معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در این مراسم گفت: خوشبختانه به مرز یک میلیون شهروند و علاقه‌مند به ورزش در تهران رسیده‌ایم. در این خصوص تعامل خوبی با مجموعه فدراسیون‌های مختلف صورت گرفت. هر چه در محلات خدمت بیشتر ورزشی انجام دهیم به طور قطع حال شهروندان بهتر خواهد شد. این تعامل با فدراسیون های مختلف شکل گرفته و استعدادها به این رشته ها خواهند آمد.

وی بیان کرد: بنا داریم در بخش زیر ساخت مکان‌های جدیدی احداث کنیم. ما از ورزش کمک می خواهیم و با تکیه به قهرمانان ورزشی و شهروندان باید حال شهر را خوب کنیم.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران ادامه داد: با تلاش ویژه در کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش ۵۴ مدال ارزشمند توسط ملی‌پوشان و قهرمانان ورزشی در هانگژو بدست آمد. در این رخداد جهانی پرچم کشورمان به اهتزاز درآمد. این موفقیتها امید را در دل نسل جوان ما روشن می کند و این موضوع باعث شده ورزش قهرمانی رشد کند.

توکلی زاده با اشاره به محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی گفت: دنیا به دو قطب محور شرافت و شرارت تبدیل شده و در عرض ۲۵روز دهها هزار کودک و خانواده در اسارت هستند و امروز تحت حملات ناجوانمردانه قرار گرفته و امروز ۴هزار کودک بی گناه در این جنگ به شهادت رسیدند.

فاطمه قاسم پور نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیز به موفقیت زنان در بازیهای آسیایی اشاره کرد و افزود: در هانگژو شاهد موفقیت ورزشکاران زنان بودیم که توانستند ۲۵درصد مدال آوری را رقم بزنند. باید گفت ورزش بانوان به بلوغ کامل رسیده چرا که در هانگژو شاهد موفقیت آنان بودیم.

وی ادامه داد: باید برای این موفقیت تسهیل‌گری برای آنان صورت گیرد. در مجلس به دنبال اختصاص ۲۵ صدم درصدی برای رشد ورزش در برنامه هفتم توسعه هستیم تا کمک زیادی به ورزش قهرمانی داشته باشیم.

طی تفاهم‌نامه کمیته ملی المپیک و شهرداری تهران، در این مراسم به دارندگان مدال طلای انفرادی بازی‌ها مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان، مدال نقره ۷۰ میلیون و مدال برنز ۵۰ میلیون، دارندگان مدال طلای تیمی ۳۵ میلیون تومان و سرمربیان تیم‌ها مبلغ ۳۰ میلیون تومان اهدا خواهد شد.

کاروان ورزش ایران در این دوره از بازی‌ها با ٢٨٩ ورزشکار در ٣٤ رشته و با شعار «ایمان، ایران و افتخار» عازم هانگژو شد به این امید که بتواند عملکردی بهتر از ادوار گذشته داشته باشد اما با وجود تاکید بر کیفی‌سازی و اقدامات انجام شده در این زمینه، نتوانست حداقل در حد و اندازه دوره قبل باشد. ورزشکاران ایران در این دوره از بازی‌ها ۵۴ مدال شامل ۱۳ طلا، ۲۱ نقره و ۲۰ برنز کسب کردند و در جایگاه هفتم قرار گرفتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha