۱۵ آبان ۱۴۰۲، ۱۵:۳۸
کد خبرنگار: 1309
کد خبر: 85282778
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۶۰ درصد بودجه شهرداری بوشهر به طرح‌های عمرانی اختصاص یافت

بوشهر-ایرنا- رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر گفت: ۶۰ درصد از بودجه ۱۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریالی شهرداری مرکز استان به طرح‌های عمران و خدمات شهری اختصاص یافت.

به گزارش ایرنا، "وحید نیک روش" روز دوشنبه در نشست مجمع مشورتی مسئولان شوراهای اسلامی کلان‌شهرها و مراکز استان‌های کشور اظهار کرد: امسال ۵۰۰ میلیارد ریال از اعتبارات شهرداری بوشهر به بازگشایی املاک در مسیر گذر شهر بوشهر اختصاص یافته است.

وی افزود: تهیه، تایید و تصویب طرح‌های توسعه شهری، توسط وزارت راه و شهرسازی، شهرداری‌ها و شورای عالی شهرسازی انجام می‌شود که در این بین انطباق نداشتن طرح‌های تفصیلی با شرایط موجود، سبب ایجاد مشکلاتی شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر تصریح کرد: با توجه به سرانه مورد نیاز که باید تأمین شود، امکان تملک اراضی که کاربری‌های عمومی روی آنها تعریف شده، وجود ندارد.

نیک‌روش ادامه داد: این موضوع سبب بروز مشکلاتی شده و دولت باید در تملک اراضی کمک کند اما شهرداری‌ها منابع مالی برای تملک ندارند.

وی عنوان کرد: برخی از طرح‌ها برای بازگشایی معابر پیش‌بینی شده و بسیاری از ساختمان‌ها در مسیر گذر هستند که تأمین اعتبار آن باید صورت گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر افزود: منابع مالی از محل ۱۰ درصد سهم راه و شهرسازی باید تأمین شود ولی این میزان به شهرداری‌ها اختصاص نیافته است.

نیک روش یادآور شد: مبلغ در نظر گرفته شده در بودجه‌ها کفاف هزینه‌های شهر را نمی‌دهد و این معضل باعث شده نتوانیم طرح‌های تفصیلی را عملیاتی کنیم.

وی تأکید کرد: آیین‌نامه اجرایی قانون درآمد پایدار نیاز به تصویب هیات دولت دارد که این نیز یک معضل جدی است و باید هرچه سریع‌تر در خصوص آن تصمیم‌گیری شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha