۱۵ آبان ۱۴۰۲، ۱۵:۴۴
کد خبرنگار: 1309
کد خبر: 85282791
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هشت میلیون دانش‌آموز زیر پوشش طرح «نماد» قرار گرفتند

بوشهر-ایرنا- مدیرکل امور تربیتی، مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش گفت: هشت میلیون دانش‌آموز ۶ پایه تحصیلی زیر پوشش طرح غربالگری نماد (نظام مراقبت اجتماعی) قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، امیر تجلی‌نیا روز دوشنبه در کارگاه تخصصی «تبیین برنامه‌های حوزه مشاوره » در بوشهر با تأکید بر نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان تحت عنوان "نماد" با استناد به بیانات امام راحل (ره) در پیروزی فتح خرمشهر، اظهار کرد: امام راحل(ره) توجه به اسلامی نسل‌ها به ویژه دانش‌آموزان را مورد توجه جدی قرار داده بر همین اساس ماموریتی مهم و خطیر پیش‌ روی آموزش و پرورش قرار دارد.

وی بیان کرد: طرح «نماد» به دنبال شناسایی دانش‌آموزان در معرض خطر و آسیب‌دیده و ارائه خدمات موثر و به هنگام به این دانش‌آموزان است.

مدیرکل امور تربیتی، مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: رویکرد نماد پیشگیری ۹۰ درصدی سطح یک و ۱۰ درصدی سطح ۲ و ۳ درمان، غربالگری و شناسایی دانش‌آموزان درگیر آسیب‌های اجتماعی و اختلالات روان‌شناختی است.

تجلی‌نیا اضافه کرد: مراقبت از دانش‌آموزان در مقابل رفتارهای پرخطر و آموزش‌های مختلف، غربالگری، حمایت روانی و اجتماعی، خدمات مشاوره و مددکاری به شکل سامانه در طرح نماد انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: شناسایی به موقع و موثر دانش‌آموزان در معرض خطر را مهمترین اهداف طرح نماد است چراکه اگر دانش‌آموزان به‌موقع شناسایی شوند مداخلات کم هزینه‌ و موثر و ارائه خدمات به‌موقع بسیاری برای آنان انجام می‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان بوشهر نیز گفت: این استان با سابقه درخشان سه قرن مقاومت در برابر استعمار انگلیس پایتخت مقابله با استعمار معرفی شده است.

محمود حق‌دوست افزود: همچنین از استان بوشهر سردار شهید نادر مهدوی با همرزمانش در مقابله مستقیم با آمریکا در خلیج فارس حماسه‌ای ماندگار آفریده است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: ۲۵۶ هزار دانش‌آموز در ۲ هزار و ۳۶۰ مدرسه استان بوشهر در حال تحصیل هستند.

حق‌دوست اظهار کرد: این دانش‌آموزان در ۱۱ هزار کلاس با مشارکت ۱۴ هزار و ۵۲۰ نیروی انسانی تحصیل می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha