نمایشگاه ملی انار ساوه گشایش یافت + فیلم

ساوه - ایرنا - بخش نمایشگاهی جشنواره ملی انار ساوه در قالب ۸۰ غرفه عرضه محصول و صنایع دستی گشایش یافت.

به گزارش ایرنا، این نمایشگاه در سه بخش شامل عرضه محصول انار و فرآورده های مرتبط، صنایع دستی و تجهیزات و ادوات کشاورزی تشکیل شده که از امروز دوشنبه پانزدهم تا جمعه نوزدهم آبان ماه دایر اشت.
نمایشگاه جشنواره ملی انار ساوه که در محل مسجد جامع تاریخی ساوه برپا شده متشکل از ۸۰ غرفه است ‌که باغداران و تولید کنندگان انار شهرستان محصولات خود را در ۶۵ غرفه و ۴۵ هنرمند صنایع دستی نیز آثار خود را در ۱۵ غرفه به نمایش گذاشته اند.
دومین جشنواره ملی انار با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، مرکز تحقیقات آموزش و تحقیق وزارت جهاد کشاورزی در مسجد تاریخی جامع ساوه برگزار شد.
محسن محمدی از باغداران روستای آسیابک بند ساوه به عنوان پرورش دهنده سنگین ترین انار شهرستان به وزن یک کیلو و ۴۰۰ گرم و عروجعلی ملایی از روستای قردین، اکبر اسدی از روستای اکبراباد، مصطفی ساده از روستای الوسجرد و داوود گلستانی به عنوان باغداران نمونه ساوه تجلیل شدند.


در این آیین گواهینامه ثبت رویداد جشنواره تولید و صادرات انار ساوه که از سوی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و در فهرست رویدادهای گردشگری جمهوری اسلامی ایران صادر شده و به شماره ۲۰۱۲۷۵۰ به ثبت رسیده است، رونمایی شد.
برپایی تورهای بازدید از باغات و ظرفیت‌های تولیدی، صنعتی، کشاورزی، گردشگری و تاریخی شهرستان ساوه گامی در جهت معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های این شهر هزار ساله و آشنایی گردشگران و بازدیدکنندگان از پتانسیل‌های ساوه از دیگر برنامه های این جشنواره است.
شهرستان ساوه دارای ۱۱ هزار هکتار باغ انار است که ۱۰ هزار هکتار از این باغات بارور بوده که ۱۷۰ هزار تن محصول از این باغات برداشت و روانه بازار می شود.
میانگین تولید انار در این شهرستان ۱۷ تن در هر هکتار بود که نسبت به میانگین تولید انار کشور حدود ۲ تن در هر هکتار بیشتر است و پنج هزار بهره بردار انار به صورت مستقیم در این عرصه فعالیت دارند.
حدود ۲۵ درصد از انار تولیدشده در این شهرستان به میزان حدود ۴۰ هزار تن قابلیت صادرات دارد که به علت مشکلات تحریمی و عدم تامین زیرساخت‌های لازم (پایانه صادراتی انار) حدود ۱۰ هزار تن صادر می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha