روزانه ۱۵۰ تن زباله در خوی تولید می شود

ارومیه- ایرنا- رییس اداره حفاظت محیط زیست خوی گفت: روزانه ۱۵۰ تن زباله در این شهرستان تولید و به صورت دستی جمع آوری می شود.

جبرئیل قلی پور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان زباله تولیدی در مساحت ۴۰ هکتاری سایت پسماند شهرستان خوی، تخلیه، دفن و بعد از آن خاک دهی می شود.

وی اضافه کرد: سایت تخلیه زباله شهرستان خوی در ۱۸ کیلومتری این شهر قرار دارد و با وجود مشکلات زیاد، همچنان زباله ها در این مکان معدوم سازی می شود.

وی ادامه داد: فنس کشی نشدن اطراف سایت، تفکیک زباله در سایت توسط افراد غیرمجاز، حضور سگ های بلاصاحب و احشام در سایت و عدم مدیریت شیرابه از عمده مشکلات این مکان است که امیدواریم زمینه برطرف شدن آنها فراهم شود.

رییس اداره حفاظت محیط زیست خوی در ادامه در خصوص پرونده های تخلف زیست‌محیطی تشکیل شده نیز اظهار کرد: از ابتدای امسال ۲۹ پرونده تخلف تشکیل شده و نسبت به سال گذشته روندی روبه افزایش داشتیم.

قلی پور گفت: از جمله اقدامات مهم در شهرستان برای کاهش مشکلات زیست محیطی، احداث ۲ آب‌انبار و آبشخور هر کدام به ظرفیت ۲۵هزار مترمکعب برای حیات وحش منطقه حفاظت شده مراکان و نیز تعمیر و تجهیز پاسگاه های سرمحیطبانی با مبلغ ۱۰ میلیارد ریال است.

به گزارش ایرنا، خوی از شهرستان های شمالی آذربایجان غربی است که بعد از ارومیه، بزرگترین و پرجمعیت ترین شهر استان به شمار می رود.

این شهر حدود ۳۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha