عاطفه و محبت کلید طلایی اساتید در تربیت شاگردان است

زاهدان- ایرنا- نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: اساتید باید برای شاگردان خود نقش پدری ایفا کرده و آگاه باشند که عاطفه و محبت کلید طلایی آن‌ها در جهت تربیت شاگردان است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت‌الله مصطفی محامی روز دوشنبه در نشست اخلاق حرفه‌ای ویژه اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واخد زاهدان بیان کرد: هدف اساتید تاثیرگذاری روی شاگردان است و این هدف زمانی تحقق می‌یابد که شاگرد به استاد دل بدهد تا مسائل در عمق جان او تاثیر بگذارد.

وی افزود: شاگرد زمانی دل به استاد می‌دهد که وجود اساتید سرشار از عاطفه و محبت باشد.

امام جمعه زاهدان ادامه داد: اگر استاد با عاطفه و محبت برخورد کند در این صورت حرف، رفتار، منش و سکوت او هم تاثیرگذار خواهد بود.

وی اذعان کرد: در حدیثی از پیامبر اکرم(ص) عنوان شده است: «الآباء ثلاثة: أبٌ ولدک، و أبٌ زوّجک، و أبٌ علّمک» انسان سه پدر دارد ابتدا پدری که باعث به وجود آمدن او شده؛ دوم پدری که دخترش را به عقد او در می‌آورد و سوم پدری که به او علم می‌آموزد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محامی تصریح کرد: این پدری هم حق می آورد و هم تکلیف و در کنار اینکه شاگردان باید احترام استاد را نگه دارند استاد هم باید نقش پدری خود را ایفا کند و همانطور که برای فرزند خود دغدغه رشد و تربیت جامع و متوازن را دارد باید برای شاگرد خود نیز همین میزان از دغدغه را دنبال کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha