اندونزی: حمله به بیمارستان‌ها، مساجد و کلیساهای غزه متوقف شود

تهران- ایرنا- وزیر امور خارجه اندونزی از رژیم صهیونیستی خواست کشتار غیرنظامیان و حمله به مراکز غیرنظامی مانند بیمارستان‌ها، مساجد و کلیساها در نوار غزه را متوقف کند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از خبرگزاری آنتارا، رتنو مارسودی، در یک ویدئوی ضبط شده که روز دوشنبه توسط وزارت امور خارجه اندونزی منتشر شد، گفت: لطفا قوانین بشردوستانه بین المللی را رعایت کنید.

مرسودی اظهار داشت: بیمارستان اندونزی در غزه برای درمان قربانیان حمله اسرائیل به غزه، با وجود کمبود سوخت به کار خود ادامه خواهد داد.

وزیر خارجه اندونزی همچنین گفت: ما به برقراری ارتباط با سه داوطلب پزشکی -فکری روفیول حق، رضا آلدیلا کورنیاوان و فرید زنزبیل آل ایوبی - در بیمارستان اندونزیایی برای اطمینان از ایمنی و سلامت آنها ادامه خواهیم داد.

این سه داوطلب اندونزیایی برای ادامه فعالیت های بشردوستانه خود، ماندن در غزه را انتخاب کرده‌اند.

بیمارستان اندونزی در نوار غزه تنها امید فلسطینی‌ها در شمال غزه است که در میان حملات فزاینده اسرائیل گیر افتاده‌اند.

داوطلب سازمان بشردوستانه MER-C، فکری روفیول حق، اظهار داشت: چندین قربانی و مجروح به سرعت به بیمارستان اندونزی منتقل شدند، زیرا این بیمارستان تنها مرکز پزشکی با امکانات کافی در شمال غزه است.

وی به آنتارا گفت: بیمارستان اندونزی بزرگترین بیمارستان در شمال غزه است. بسیاری از قربانیان مجروح و کشته شده به اینجا آورده شدند، این بیمارستان در حال حاضر تنها به دو ژنراتور برای فعالیت خود متکی است.

روفیول حق افزود: متأسفانه یکی از دو ژنراتور آسیب دیده بود، در حالی که ژنراتور دیگر که هنوز کار می کرد اما برق به دلیل محدودیت سوخت در غزه محدود شد.

سوخت محدود ناشی از محاصره اسرائیل است که مانع از ورود ذخایر سوختی به نوار غزه می شود.

حق فاش کرد: بیمارستان اندونزی در واقع پنل های خورشیدی دارد، اما آنها فقط در طول روز قابل استفاده هستند و نمی توانند برق تمام تجهیزات بیمارستانی را تامین کنند، بنابراین، ما همچنان به ژنراتور متکی هستیم.

وی همچنین گفت که در حال حاضر بیش از دو هزار پناهجو در بیمارستان اندونزی اسکان داده شده اند.

اندونزی: حمله به بیمارستان‌ها، مساجد و کلیساهای غزه متوقف شود

به گزارش ایرنا، رژیم صهیونیستی از آغاز حملات به نوار غزه، بیمارستان معمدانی، اردوگاه پناهندگان جبالیا و چندین منطقه دیگر که امن اعلام شده بودند را مورد حمله قرار داده است، ساعتی پیش نیز خبر رسید که بیمارستان اندونزی بمباران شده است.

مدیر بیمارستان اندونزی در نوار غزه پیش از این اعلام کرده بود: ارتش رژیم صهیونیستی با ارسال پیامک و تماس تلفنی، از وی خواسته تا بیمارستان را تخلیه کند و بیماران و آوارگان را از آنجا بیرون براند.

وی گفت: هواپیماهای رژیم صهیونیستی اطراف بیمارستان را هدف قرار داده اند که این امر منجر به رعب و وحشت در میان کادر پزشکی و همچنین تخریب بخش هایی از تأسیسات بیمارستان شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha