۱۵ آبان ۱۴۰۲، ۱۷:۴۱
کد خبرنگار: 2750
کد خبر: 85282934
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

همایش مجمع اندیشه اسلامی در عراق برگزار شد

۱۵ آبان ۱۴۰۲، ۱۷:۴۱
کد خبر: 85282934
همایش مجمع اندیشه اسلامی در عراق برگزار شد

بغداد - ایرنا - همایش "مجمع اندیشه اسلامی" با حضور اندیشمندان و اساتید حوزه و دانشگاه از سراسر عراق در دانشگاه "مستنصریه" بغداد برگزار شد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا ، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در عراق و رییس این همایش که با شعار «أَشِدَّاء عَلَی الْکُفَّارِ رُحَمَاء بَیْنَهُمْ» برگزار شد، با اشاره به عملیات غافلگیر کننده‌ طوفان الاقصی علیه مواضع رژیم صهیونیستی اظهار داشت: حملات ددمنشانه رژیم صهیونیستی به پشتیبانی آمریکای جنایتکار به مردم مظلوم و بی دفاع فلسطین را محکوم می کنیم.

همایش مجمع اندیشه اسلامی در عراق برگزار شد

آیت الله سید مجتبی حسینی با قدردانی از بیداری ملت‌های آزاده جهان در حمایت از مردم مظلوم غزه افزود: رژیم صهیونیستی برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت به کشتار زنان و کودکان بی گناه دست زده است.

وی همچنین در سخنانی به تاریخچه، اهداف، سیاست‌ها و برنامه‌های این همایش و میزان اثرگذاری آن در بین جامعه اهل سنت و شیعیان اشاره کرد.

دکتر حمید التمیمی رییس دانشگاه "مستنصریه" بغداد نیز در این همایش در سخنانی بر حمایت از مردم مظلوم فلسطین تاکید کرد و افزود: انتظار مردم فلسطین بویژه مردم بی دفاع غزه شنیدن صدای واحد از جانب جامعه مسلمین است.

همایش مجمع اندیشه اسلامی در عراق برگزار شد

در این همایش آیت الله شیخ جواد خالصی در موضوع «نشانه های امت معتدل و میانه رو در پایه ریزی وحدت اسلامی»، دکتر محمد النوری در موضوع «طرح و برنامه الهی برای آزادسازی قدس»، استاد حوزه حاج سراج منیر العبادی در خصوص «نقش مرجعیت در قضیه فلسطین» و دکتر احمد صباح استاد دانشگاه با عنوان «ربوبیت خداوند و آزادسازی قدس» سخنرانی کردند.

در پایان حجت الاسلام و المسلمین سید کاظم الجابری بیانیه پایانی را با رویکرد حمایت از فلسطینیان و عملیات طوفان الاقصی قرائت کرد.

در این همایش که به همت دفتر نمایندگی رهبر معظم انقلاب اسلامی در عراق و مشارکت مدیریت تعلیم و تربیت حشد الشعبی، مجلس علماء رباط محمدی، موسسه تقریب و گفت وگوی عراق، نمایندگی جامعه المصطفی العالمیه در عراق، موسسه آموزشی التکامل، مجمع جهانی اهل البیت عراق، دار الإفتاء عراق، و جماعت علماء عراق برگزار شد جمعی از شخصت‌های فعال شیعه و سنی حضور داشتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha