۱۶ آبان ۱۴۰۲، ۵:۲۸
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85283197
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شبه‌نظامیان میانمار کنترل منطقه‌ای در شمال این کشور را به دست گرفتند

تهران- گزارش‌های رسانه‌ای و اظهارات شاهدان در میانمار حاکی است که شبه‌نظامیان پس از یک درگیری چهار روزه با ارتش این کشور بخش‌هایی از یک شهر شمالی را تصرف کردند.

به گزارش ایرنا به نقل از آسوشیتدپرس، «کاولین» مرکز منطقه «ساگاینگ» در شمال میانمار شهری است که بخشی از آن به کنترل شبه‌نظامیان درآمده است.

ساگاینگ کانون اصلی فعالیت شبه‌نظامیان است که ارتش همواره با حمله نیروهای زمینی و حملات هوایی و توپخانه‌ای به آنها هجوم برده است. روستاهای زیادی در جریان این درگیری‌ها دچار آتش‌سوزی شده و صدها هزار نفر نیز از خانه‌هایشان آواره شده‌اند.

میانمار از زمان کودتای نظامی در فوریه ۲۰۲۱ که به سرنگونی دولت آنگ سان سوچی دارنده جایزه نوبل منجر شد در آشفتگی و آشوب به سر می‌برد.

هفته گذشته ارتش میانمار اعلام کرد در تلاش برای احیای نظم در نزدیکی مرزهای شمالی در پی حمله یک گروه شبه نظامی علیه حکومت نظامی میانمار است.

پس از بالاگرفتن جنگ میان نیروهای حکومت نظامی میانمار با شبه‌نظامیان، نونگ رونگ دستیار وزیر امورخارجه چین نیز گفت: از میانمار درخواست شده تا با چین برای حفظ ثبات مرز مشترک دو کشور همکاری کند و درباره امنیت جانی و مالی شهروندان چینی که در بخش مرزی اقامت دارند به شکل جدی تضمین دهد.

نونگ رونگ که از ۳ تا ۵ نوامبر ( ۱۲ تا ۱۴ آبان ) به میانمار سفر کرد، تاکید کرد چین امیدوار است میانمار بتواند ثبات را احیا کند و از تمامی طرفین خواست برای آشتی جویی از طریق گفت‌وگو در اسرع وقت اقدام کنند.

تارنمای شبکه خبری آسیا تایمز نیوز نیز گزارش کرد روز شنبه در پی شلیک از سوی ارتش میانمار به شبه نظامیان یک شهروند چینی در مرزهای مشترک در این منازعات کشته و چندین نفر نیز مجروح شدند.

از سوی دیگر تایلند نیز در تلاش است تا ۱۶۲ شهروند خود را از میانمار خارج کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha