۱۶ آبان ۱۴۰۲، ۸:۴۷
کد خبرنگار: 1048
کد خبر: 85283229
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بخش خیابانی تئاتر سیستان و بلوچستان بکار خود پایان داد

زاهدان- ایرنا-مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: بخش خیابانی سی و سومین جشنواره تئاتر این استان با معرفی آثار و نفرات برتر بکار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا علی سرگزی شامگاه دوشنبه در حاشیه مراسم اختتامیه این جشنواره اظهار کرد: سی و سومین جشنواره تئاتر سیستان و بلوچستان از ۱۳ آبان کار خود را در سراوان آغاز کرد که در ۲ روز ۱۱ گروه نمایشی شرکت کننده برای کسب کرسی جشنواره بین المللی تئاتر فجر به اجرا رفتند.
وی افزود: مرزهای استان حساسیت‌های بالایی دارند و در شهرهای مرزی خرده فرهنگ‌های کشورهای مجاور در روی جوانان این سوی مرز تاثیر می‌گذارد لذا با توجه به هنرمندان بی ادعا در مناطق مرزی و برگزاری جشنواره‌های این چنینی می توان مرزها را رونق داد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: جشنواره تئاتر سراوان نقطه عطفی برای هنر و هنرمندان این شهرستان بود و با همه کمی و کاستی‌ها رضایت بخش برگزار شد.
وی اظهار کرد: حضور مفاخر تئاتر استان و کشور مانند امین میری به عنوان داور و ناظر این دوره فرصت مناسب برای بهره‌گیری هنرمندان استان از تجربیات این افراد بود.
سرگزی بیان کرد: امید است با توجه به استقبال باشکوه و گسترده مردم هنر دوست سراوان از اجراهای این جشنواره بتوانیم در سال‌های آینده شاهد برگزاری جشنواره ها و اجراهای بهتر در این شهرستان باشیم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان افزود: در آیین اختتامیه بخش خیابانی بیست و سومین جشنواره تئاتر استان هیات داوران از هنرمندان پرویز بهرامی، فرحناز قادری و غلام رسول دوستی تجلیل شد و لوح تقدیر بخش پوستر به مهرناز رحیمی طراح پوستر نمایش قلب هایی با پای برهنه از شهرستان بمپور تعلق گرفت و گروه موسیقی نمایش چرمیت شاه از شهرستان زهک موفق به کسب لوح موسیقی این جشنواره شد.
وی گفت: در بخش طراحی لباس جشنواره فرزاد هدایت از ایرانشهر برای نمایش یک سطل آرزو و در بخش طراحی صحنه سینا مرزبان برای نمایش قهرمان از شهرستان سراوان موفق به کسب لوح تقدیر هیات داوران شدند.
سرگزی افزود: در بخش بازیگری زن که از شلوغ‌ترین بخش‌های اختتامیه این جشنواره بود مهدیه آذرخش بازیگر خردسال با نمایش سیلی آبدار از زاهدان مورد تقدیر قرار گرفت و زهرا نوری بازیگر نمایش عتیقه از زابل در کنار فاطمه اربابی بازیگر نمایش جاتون خالی از زاهدان موفق به کسب لوح تقدیر و جایزه نقدی بازیگری سوم بخش خیابانی این جشنواره شدند.
وی بیان کرد: بازیگری دوم این بخش هم به محدثه مهرپویان بازیگر نمایش بدون شاهد از زاهدان رسید و شیلا شهدایی بازیگر نمایش سطل آرزوها از ایرانشهر هم دیپلم افتخار بازیگری اول را کسب کرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان فت: در بخش بازیگری مرد جشنواره هم ترافیک سنگینی بود و هیات داوران ابتدا از محمد ارباب بازیگر نمایش زندگی در ۲۰ دقیقه از سراوان تقدیر کرد و شکور رضایی برای بازی در نمایش سراب از سراوان و محمد جان تیغ برای بازی در نمایش چرمیت شاه از زهک مشترکاً مقام سوم را از آن خود کردند و علیرضا محمد نژاد بازیگر نمایش یک سطل آرزو از ایرانشهر و سعید شاقوزایی بازیگر نمایش بازی در نمایش بدون شاهد از زاهدان به صورت مشترک بازیگری دوم را کسب کردند و در نهایت تقدیر و تندیس بازیگری اول نیز به امید اکبری برای بازی در نمایش یک سطل آرزو از ایرانشهر رسید.
وی افزود: در بخش طراحی و ایده از مسلم گمشادزهی برای نمایش قلب‌هایی با پای برهنه از بمپور تقدیر به عمل آمد و نصیر احمد ملازهی برای نمایش قهرمان از سراوان لوح تقدیر رتبه دوم را کسب کرد و در نهایت دیپلم دوم این بخش هم به محمود آزاد نویسنده نمایش یک سطل آرزو از ایرانشهر تعلق گرفت.
سرگزی اظهار کرد: در بخش کارگردانی این جشنواره رتبه سوم به صورت مشترک به حکیمداد حسین بر کارگردان نمایش سراب از سراوان و عباس برازنده برای کارگردانی نمایش بدون شاهد از زاهدان تعلق گرفت و ارسلان محبی کارگردان چرمت شاه لوح تقدیر کارگردانی دوم را از آن خود کرد و لوح به همراه تندیس اول این بخش هم به سعید رضایی کیا کارگردان نمایش یک سطل آرزو رسید.
وی تصریح کرد: در نهایت بنابر نظر هیات داوران سی و سومین جشنواره تئاتر استان نمایش چرمیت شاه از شهرستان زهک پس از اعمال نظر هیات داوران و نمایش یک سطل آرزو از ایرانشهر به دبیرخانه جشنواره بین المللی تئاتر فجر معرفی شدند.


اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha