۱۶ آبان ۱۴۰۲، ۹:۳۷
کد خبرنگار: 5508
کد خبر: 85283344
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

تحریم کالاهای حامیان غربی تل‌آویو در تونس/ تلاش برای جرم‌انگاری همکاری با اسراییل

تهران- ایرنا- تونسی‌ها به تحریم کالاهای کشورهای اروپایی حامی جنایات تل آویو در غزه روی آورده‌اند و تلاش‌هایی نیز در پارلمان این کشور برای تصویب قانونی در حال انجام است که هر نوع همکاری با رژیم صهیونیستی را جرم می‌داند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از العربی الجدید، شرکت های اروپایی حامی اشغالگران در بازارهای تونس با بایکوت مردم این کشور روبه رو شده است.

کارزار مردمی در تونس علیه شرکت های اروپایی حامی رژیم صهیونیستی تشدید و درخواست‌هایی با هدف تغییر موارد مصرفی شهروندان تونسی به منظور وارد کردن خسارات بیشتر به کشورهایی که در کنار اشغالگران قرار می‌گیرند، مطرح شده است.

کمپین تحریم کالاهای کشورهای اروپایی حمایت کننده از رژیم صهیونیستی از سوی فعالان شبکه های اجتماعی و گذاشتن فهرست کالاهای تحریمی دنبال می‌شود. همزمان جمعیت‌ها و سازمان‌های مدنی هم هم با تحریم همکاری با سازمان‌های اروپایی و آمریکایی حامی حمله به غزه، به این کمپین وارد شده‌اند.

از سوی دیگر تلاش‌هایی در پارلمان تونس برای تصویب قانونی در حال انجام است که هر نوع همکاری با رژیم صهیونیستی را جرم می‌داند.

«هدی نصری» سخنگوی جمعیت مصرف کنندگان تونسی دراین باره می گوید: کشورهای حامی اسرائیل قدرت خود را از کالاهای شرکت‌هایی به دست می‌آورند که سود زیادی به جیب می‌زنند. بخشی از سود کلان این شرکت‌ها برای تجهیز و کشتن افراد بی گناه صرف می‌شود.

وی می افزاید: سلاح تحریم و بایکوت را نمی‌توان نادیده گرفت. تغییر نگرش مردم تونس به کالاهای خارجی زمان بر است و به تولید داخلی نیاز دارد. در عین حال بخش صنعتی تونس توان جایگزین کردن کالای تحریم شده را دارد.

به گزارش ایرنا، از زمان آغاز حملات ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه کمپین های متعددی در شبکه های اجتماعی به راه افتاده و آنها خواهان تحریم کالاهای صهیونیستی در سطح جهان و کالاهای کشورهای غربی حامی رژیم صهیونیستی شده اند.

این تحریم گسترده باعث شده که مردم در کشورهای عربی هریک به دنبال استفاده از کالاهای جایگزین تولیدی کشورهای خود باشند.

تحریم کالاهای ساخت کشورهای غربی باعث شده که محصولات ساخت کشورهای عربی جایگزین محصولات خارجی شود؛ بطوری که فروش شرکت های مصری سه برابر افزایش یافته است.

تحلیلگران، این تحریم را باعث فشار بر شرکت های غربی می دانند تا از دولت های خود بخواهند که دست از حمایت از رژیم صهیونیستی برداشته یا دستکم آن را کاهش دهند. این تحریم همچنین فرصتی برای کاهش فشار مالی بر آن دسته از کشورهای عربی شده که برای تامین ارز مورد نیاز برای واردات، با مشکل روبرو هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha