آب آشامیدنی اهالی سیریک پس از سال‌ها انتظار؛ پایدار شد

بندرعباس - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان گفت: آب آشامیدنی اهالی شهرستان سیریک پس از سال‌ها انتظار، با وارد مدار شدن آب شیرین‌کن زیارت به پایداری رسید.

به گزارش ایرنا، عبدالحمید حمزه‌پور روز سه‌شنبه در حاشیه بازدید از آب شیرین کن زیارت سیریک افزود: شرکت آب و فاضلاب هرمزگان در راستای اقدامات جهادی دولت سیزدهم برای پایداری آب آشامیدنی مناطق مختلف هرمزگان، به وعده خود در راه‌اندازی آب شیرین‌کن زیارت عمل کرد و این سایت وارد مدار بهره‌برداری شد.

وی با بیان اینکه سال گذشته با توجه ویژه دولت سیزدهم و حمایت های وزارت نیرو، شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و استاندار هرمزگان، آب آشامیدنی بخش بمانی به پایداری لازم رسید، تصریح کرد: در آن مقطع نیز وعده تکمیل آب شیرین کن زیارت از سوی شرکت آب و فاضلاب داده شد که با تلاش‌های سرمایه‌گذاران این پروژه، عملیات احداث آب شیرین‌کن زیارت به پایان رسید.

مدیرعامل آبفای هرمزگان در تشریح حجم عملیات پروژه اظهار کرد: این آب شیرین‌کن به ارزش افزون بر یکهزار و ۵۰۰ میلیارد ریال است که ظرفیت شیرین سازی سه هزار مترمکعب آب دریا در شبانه روز را داراست و نیاز آبی یک شهر و افزون بر ۵۰ روستا را پوشش می دهد.

به گفته حمزه پور، تا پیش از این نیاز آبی مناطق یاد شده با جمعیتی افزون‌بر ۲۹ هزار نفر از طریق خط انتقال روانگ تامین می‌شد که با این اتفاق، آب انتقالی از خط روانگ در دیگر مناطق شهرستان که دارای تنش است، مورد استفاده قرار می‍ گیرد و باعث متاثر شدن تمام شهرستان سیریک از راه‌اندازی این آب شیرین کن خواهد شد.

وی با بیان اینکه شهرستان سیریک بدون منابع آبی شیرین و قابل آشامیدنی سطحی و زیر زمینی است، افزود: با راه‌اندازی تاسیسات شیرین سازی زیارت و همچنین پروژه آبرسانی بخش بمانی که در هفته دولت سال گذشته تکمیل و به بهره‌برداری رسید، طی ۲ سال روی کار آمدن دولت سیزدهم بیش از ٧٠ درصد به ظرفیت تامین آب پایدار این شهرستان اضافه شد.

مدیرعامل آب و فاضلاب هرمزگان از مردم این شهرستان خواست به دلیل هزینه بسیار بالای شیرین سازی آب دریا و همچنین هزینه های انتقال آب از مسافت های دور و خارج از شهرستان (دشت‌های راونگ و تلنگ میناب) توجه جدی به مصرف بهینه آب و پرهیز از مصارف غیر آشامیدنی و بهداشتی داشته باشند تا مجموعه آبفا نیز به عنوان خدمتگزار آن‌ها، خدمات مطلوبی ارائه دهد.

شهرستان ۵۳ هزار نفری سیریک دارای سه شهر، ۲ بخش و ۷۶ روستاست که در فاصله ۱۷۵ کیلومتری شرق مرکز استان هرمزگان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha