افزون بر ۶۵۸ هزار سری کتاب درسی در آذربایجان‌غربی توزیع شد

ارومیه- ایرنا- کارشناس توزیع کتاب‌های درسی آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی گفت: ۶۵۸ هزار و ۷۱۴ سری کتاب درسی در مقاطع ابتدایی و متوسطه استان برای سال تحصیلی جاری توزیع شده که معادل ۹۹.۹۷ درصد سهمیه ثبت سفارش شده است.

بهزاد رازی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در مقطع ابتدایی ۳۸۹ هزار و ۵۰۰ سری کتاب، در مقطع متوسطه اول ۱۵۸ هزار و ۱۴۳ سری کتاب و در مقطع متوسطه دوم در بخش نظری ۷۷ هزارو ۲۴۸ سری، در بخش فنی وحرفه ای ۱۸ هزار و ۳۱۷ سری و در بخش کاردانش ۱۷ هزار جلدکتاب توزیع شده‌است.

وی ادامه داد: کل کتابهای ثبت سفارش شده در استان ۶۵۹ هزار و ۵۲۴ سری بوده که از این میزان ۸۱۰ سری توزیع نشده است.

کارشناس توزیع کتاب‌های درسی آموزش و پرورش آذربایجان غربی با بیان اینکه سامانه ثبت کتاب تک جلدی باز است و در صورت نیاز و ثبت سفارش کتاب ها تهیه و توزیع می شود، اضافه کرد: دانش آموزان بعد از ثبت کتاب در مدت ۲۰ روز می‌توانند کتاب خود را دریافت کنند.

رازی درخصوص علت اینکه تعدادی از دانش آموزان دیرتر به کتاب های خود دسترسی پیدا کردند، اظهار کرد: ثبت نام دیر هنگام در مدرسه، اصلاح سفارش ها، سفارش اشتباه، تغییر رشته و مردودی در دروس از مواردی است که موجب شده تا کتاب ها دیر ثبت سفارش شود.

به گزارش ایرنا آذربایجان غربی دارای حدود ۶۷۰ هزار دانش آموز است که در پنج هزار مدرسه تحصیل می کنند. به علت کشاورزی بودن استان و اشتغال به کار اغلب نوجوانان در مزارع ثبت نام دانش آموزان در این منطقه تا پایان آبان ماه ادامه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha