۱۶ آبان ۱۴۰۲، ۱۱:۴۸
کد خبر: 85283585
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

اذعان سی ان ان به شکنجه کارگران فلسطینی توسط اسرائیلی‌ها

تهران- ایرنا- سی‌ان‌ان در مصاحبه با گروهی از کارگران فلسطینی اخراج شده از سرزمین های اشغالی، به شرح شرایط غیرانسانی و شکنجه شدید این افراد به دست نیروهای رژیم صهیونیستی پرداخت.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا، این شبکه خبری نوشت: کارگران فلسطینی که هفته گذشته از اسرائیل اخراج شدند، اعلام کرده‌اند که اسرائیلی‌ها آنها را پیش از اخراج مورد شکنجه شدید قرار داده اند.

یکی از این کارگران به نام مقبل عبدالله الرضیا به سی‌ان‌ان گفت: نیروهای رژیم صهیونیستی ما را برهنه کرده و در قفس نگه می داشتند و سپس به طرز فجیعی مورد ضرب و شتم قرار می دادند.

مقبل سپس افزود: آنها ما را با استفاده از باتون و میله های فلزی مورد ضرب و شتم قرار دادند، تحقیر می کردند و به ما گرسنگی و تشنگی می دادند.

یکی دیگر از کارگران نیز استفاده از شوک الکتریکی را از دیگر راه های شکنجه نظامیان صهیونیست علیه خود اعلام کرد.

این شبکه خبری علاوه بر مقبل، با هشت مرد دیگر که روز جمعه از طریق گذرگاه کرم شالوم در جنوب اسرائیل به غزه بازگشتند، گفت‌وگو کرده که تا پیش از شروع جنگ در اسرائیل کار می کردند.

گفته می‌شود اکثر کارگران اهل غزه که در اسرائیل کار کرده‌اند، در بخش ساخت و ساز و یا کشاورزی مشغول به فعالیت بوده و هفته ها دور از خانه و خانواده می ماندند. به همین دلیل هنگام حمله ۷ اکتبر (۱۵ مهر) حماس در اسرائیل حضور داشتند.

مقبل در ادامه مصاحبه اش با سی‌ان‌ان شرح داد که چگونه پس از شروع جنگ، به همراه برخی دیگر از کارگران غزه به شهر "رحات" که یک منطقه عمدتا عرب بادیه نشین در جنوب اسرائیل است گریختند و درنهایت هم توسط ساکنان محلی به ارتش اسرائیل تحویل داده شدند. وی تعریف کرد که نیروهای رژیم صهیونیستی پول و تلفن آنها را گرفتند و آنها اجازه تماس با خانواده هایشان را نداشتند.

اما مقامات صهیونیستی در توجیه اعمال وحشیانه علیه کارگران فلسطینی ضمن رد هرگونه شکنجه، اعلام کرده اند که بازداشت شدگان علاوه بر اینکه مجوز فعالیت در اسرائیل را نداشته اند، به منظور حفاظت از خودشان دستگیر شده اند، زیرا بیم حمله جوامع اسرائیلی به این افراد زیاد بود.

اظهارات مقامات رژیم صهیونیستی در خصوص بازگرداندن کارگران اهل غزه به دلیل نداشتن مجوز در حالی است که براساس گزارش های رسیده بدست سی‌ان‌ان، مقامات اسرائیلی تحت یک فرآیند پاکسازی امنیتی تمامی این مجوز ها را لغو و ماندن آنها را غیرقانونی اعلام کرد.

اما ۶ سازمان حقوق بشری در اسرائیل دادخواستی را به دادگاه عالی رژیم صهیونیستی ارائه کرده و این بازداشت ها را فاقد مجوز قانونی خوانده اند.

"گیشا" یکی از همین سازمان ها است که شرایط نگهداری بازداشت شدگان فلسطینی را بسیار وخیم ارزیابی کرده و اعلام نموده است که کارگران زندانی مورد خشونت فیزیکی و آزار روانی گسترده ای قرار گرفته اند و شرایط نگهد اری آنها به شدت غیرانسانی بوده است.

محمود ابودارابه از دیگر کارگرانی است که پس از آغاز جنگ حماس و اسرائیل توسط صهیونیست ها بازداشت شده است. وی در گفت‌وگو با سی ان ان بازگو کرد که اسرائیلی ها پس از بازداشت، آنها را مانند حیوانات در قفس نگه می داشتند و مورد ضرب و شتم قرار می دادند.

وی سپس ادامه داد: اگر آنها می فهمیدند که یکی از اقوام ما در غزه افسر پلیس است، به شدت شکنجه می شدیم.

او همچنین توضیح داد که چگونه برخی کارگران حین بازداشت و یا هنگام عبور به سمت غزه به دلیل شکنجه با شوک الکتریکی جان خود را از دست دادند.

به نوشته این شبکه خبری آمریکایی، بسیاری از کارگران هنگام عبور از غزه در روز جمعه، به اندازه ای تحت شکنجه قرار گرفته بودند که از ترس آزار و شکنجه بیشتر می ترسیدند از جزئیات آنچه بر آنها گذشته بود، سخنی بر زبان آورند.

یکی دیگر از کارگران که حاضر شد در نهایت با سی‌ان‌ان مصاحبه کند، گفت: ما را در قفس هایی که به نظر می رسد پیش از آن محل نگهداری مرغ و یا خرگوش بوده، می بستند و اجازه خوابیدن و غذا خوردن به ما نمی دادند.

یک کارگر دیگر هم اضافه کرد: رفتار صهیونیست ها با کارگران بسیار غیرانسانی بود. آنها روزها ما را برهنه نگه می داشتند و مورد ضرب و شتم قرار می دادند.

وی سپس تعریف کرد که به مدت ۲۰ روز در همین وضعیت تحت شکنجه قرار گرفته بود.

نیروهای مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیر کننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

از زمان آغاز حملات وحشیانه اسرائیل به غزه، نگرانی‌های جهانی به فاجعه انسانی و کشتار بی رحمانه مردم غزه روبه افزایش است. اما رژیم صهیونیستی هرگونه درخواست برای آتش بس را رد کرده است.

همزمان تمامی کشورهای غربی حامی رژیم صهیونیستی هرگونه قطعنامه آتش بس در شورای امنیت را وتو کرده و به جای تلاش برای توقف کشتار و بمباران غزه به دنبال تصویب قطعنامه‌ در حمایت بیشتر از تل‌آویو هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha