ژاپن: حمایت گروه ۷ از اوکراین به رغم مناقشات خاورمیانه تزلزل‌ناپذیر است

تهران- ایرنا -ژاپن در جلسه وزیران امور خارجه کشورهای گروه ۷ اعلام کرد حمایت این گروه از اوکراین در جنگ با روسیه تحت تاثیر شدت گرفتن مناقشات در خاورمیانه قرار نخواهد گرفت.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از ژاپن تودی، جلسه وزیران امورخارجه کشورهای گروه هفت امروز و فردا در توکیو با حضور کشورهای عضو یعنی انگلیس، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، کانادا، آمریکا و اتحادیه اروپا برگزار می شود و درباره مسائلی از جمله جنگ اوکراین و بحران غزه بحث خواهد شد.

یوکو کامیکاوا زیر امورخارجه ژاپن در کنفرانس مطبوعاتی خاطرنشان کرد: ما به تحریم های جدی روسیه و حمایت قوی از اوکراین بدون هیچ تزلزلی متعهدیم و به آن ادامه خواهیم داد حتی اگر تنش ها در خاورمیانه افزایش یابد. »

وی در ادامه افزود گروه ۷ دیداری مجازی با دمیترو کولبا وزیر امورخارجه اوکراین برگزار کرد.

یک سناتور آمریکایی پس از دیدار وزیران امور خارجه در ماه سپتامبر (شهریور/ مهر) گفت: کشورهای گروه ۷ متوجه شدند که روسیه جنگ اوکراین را به درازا می کشاند و این موضوع باعث می شود تا تلاش برای کمک نظامی و اقتصادی به کی یف انجام شود.

در آخرین اقدام که اقتصاد روسیه را هدف قرار داد، این گروه پیشنهاد اعمال تحریم بر الماس ها روسیه را مطرح کرد.

به نظر می رسد موضوع اوکراین برای گروه ۷ آسان تر از بحران غزه است که در آن جان هزاران شهروند غیرنظامی در خطر است و می تواند منجر به مناقشه ای منطقه ای شود. از زمان آغاز جنگ غزه، گروه ۷ تنها یک بیانیه مشترک در این باره منتشر کرده است و سایر اعضا نیز بیانیه های جداگانه دیگری منتشر کردند. کارشناسان معتقدند ژاپن به عنوان رئیس دوره ای گروه ۷ رویکردی محافظه کارانه اتخاذ کرده است و تمایل بیشتر به سوی حمایت از اسرائیل و متحدانش دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha