نگرانی‌های امنیتی اندونزی از تداوم درگیری‌ها در فلسطین اشغالی

تهران– ایرنا– منابع امنیتی در اندونزی معتقدند تشدید تنش‌ها در فلسطین اشغالی و انتخابات ریاست‌جمهوری آتی در اندونزی، فضای کشور را ناآرام کرده که این امر خطر حملات تروریستی را افزایش داده است.

به گزارش سه شنبه ایرنا از استریتز تایمز، کارشناسان امنیتی اندونزی هشدار دادند که نگرانی‌های امنیتی همچون دستگیری اخیر ۵۹ نفر مظنون به طراحی حملات برای اخلال در رای گیری در سال ۲۰۲۴ احتمالا تداوم خواهد داشت.

پلیس ضد ترور اندونزی گفت مظنونان ظاهراً قصد داشتند به منظور اخلال در انتخابات ۲۵ بهمن ریاست جمهوری و مجلس این کشور تأسیسات پلیس را هدف قرار دهند.

در جریان دستگیری های تقریباً یک ماه گذشته، گروه ویژه مبارزه با تروریسم گروه ۸۸ (Densus ۸۸) اندونزی مقادیر زیادی سلاح گرم، مواد شیمیایی ساخت بمب و مواد تبلیغاتی کشف و ضبط کرد.

منابع امنیتی در جاکارتا معتقدند تداوم جنگ بین رژیم صهیونیستی و گروه مبارز فلسطینی حماس، پتانسیل ایجاد ناآرامی هایی دارد که گروه های افراطی از آنها برای به آشوب کشیدن کشور سوء استفاده خواهند کرد.

به گزارش ایرنا، نیروهای مقاومت فلسطین از شنبه ۱۵ مهرماه برابر با ۷ اکتبر ۲۰۲۳ عملیات همه جانبه و بی نظیری با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کردند و ضربات سنگینی به پیکر رژیم اشغالگر صهیونیستی وارد نمودند.

ارتش رژیم صهیونیستی که توان مقابله با رزمندگان مقاومت را ندارد از همان ابتدای عملیات در جنایتی آشکار اقدام به بمباران بی وقفه مناطق مسکونی، بیمارستان ها و مراکز دینی و مدارس غزه کرده است که در اثر آن تاکنون بیش از 10 هزار فلسطینی به شهادت رسیده اند.

این اقدامات وحشیانه با محکومیت گسترده از سوی کشورهای اسلامی مواجه شده است اما دولت‌های غربی در تداوم حمایت تمام قد از رژیم صهیونیستی به صدور بیانیه‌های انفعالی اکتفا کرده‌اند. آن‌ها از آغاز عملیات طوفان الاقصی، ضمن محکوم کردن نیروهای مقاومت، با رژیم صهیونیستی اعلام همبستگی کرده‌و چشمان خود را به روی هزاران کشته و زخمی در نوار غزه بسته‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha