نانوی ایران در مسیر جهانی شدن+فیلم

تهران- ایرنا- رشد ۹۶ درصدی سالانه بازار فناوری نانو ایران، صادرات ۳۰ هزار میلیارد ریالی محصولات این حوزه و در اختیار داشتن رتبه چهارم جهان در تولید علم نانو، همگی گویای به نتیجه رسیدن تلاش‌های فعالان این حوزه و حمایت‌ها در سطح سیاست‌های کلان کشوری از این عزم جدی دارد؛ عزمی که صنعت نانوی ایران را در مسیر جهانی شدن و فتح بازارهای جهانی قرار داده است.

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی نانو از روز شنبه ۱۳ آبان کار خود را در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز کرد. در این نمایشگاه شرکت‌های مختلف فعال در حوزه نانو، از آخرین محصولاتشان که با فناوری نانو به دست آمده است، رونمایی کردند و با دستاوردهای سایر شرکت‌های این حوزه نیز آشنا شدند.

چهاردهمین نمایشگاه فناوری نانو امسال در حالی برگزار شد که بخش‌های بسیاری برای بازدیدکنندگان به آن اضافه شد. «غرفه محصولات دارای نوآوری جهانی» و «غرفه ستاد اپتیک و کوانتوم»، از جمله بخش‌های اضافه شده به چهاردهمین دوره نمایشگاه فناوری نانو بود.

مسئولان این غرفه‌ها، درباره حمایت‌هایی که از محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان می‌شود، صحبت کردند و در ادامه به شرح فعالیت‌هایی که برای جهانی سازی محصولات حوزه نانو توسط نهادهای مختلف از جمله معاونت علمی ریاست جمهوری و ستادهای مختلف آن در دستور کار قرار دارد، پرداختند.

کمک‌های مادی و معنوی، دادن مشاوره‌های حقوقی به شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها در حوزه نانو، تسهیل در فرآیند صدور مجوز برای این شرکت‌ها و ایجاد فضایی برای آشنایی و تعامل با سایر شرکت‌های این حوزه از جمله این حمایت‌ها محسوب می‌شود که همه این‌ها، صنعت نانوی کشور را در مسیر جهانی شدن قرار داده است.

صنعت نانوی ایران در مسیر جهانی شدن

مجدالدین مجدمی کارشناس توسعه فناوری ستاد توسعه فناوری های نانو و میکرو در این باره گفت: امسال برای اولین بار «غرفه فناوری دارای نوآوری‌های جهانی» را در نمایشگاه نانو دایر کردیم.

وی با اشاره به ارایه ۹ طرح فناورانه شامل ۶ طرح در حوزه سلامت و ۳ طرح در حوزه محیط زیست، افزود: در این غرفه برای نخستین بار فناوری هایی را معرفی می کنیم که زمینه ورودشان به بازارهای جهانی محیا است و ما از مسیر ثبت اختراع آنها را حمایت می کنیم.

علی اسفندیار دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اپتیک و کوانتوم نیز به فعالیت ۱۰۰ شرکت دانش بنیان در حوزه های اپتیک، لیزر، فوتونیک و کوآنتوم اشاره کرد و گفت: از این تعداد ۲۰ شرکت در نمایشگاه حضور دارند.

صنعت نانوی ایران در مسیر جهانی شدن

وی تاکید کرد: لازم است دانشگاهیان و فناوران نیازهای روز جامعه و صنایع را پایش و رصد کنند و صنایع نیز به شرکت های داخلی اطمینان داشته باشند و با حمایت از این شرکت ها توانمندی های‌ آنها را ارتقا دهند.

عماد احمدوند سرپرست ستاد ویژه توسعه فناوری نانو هم به تلاش این ستاد برای ایجاد هم‌افزایی بین مجموعه های فناور و صنایع اشاره کرد و گفت: تلاش داریم فضا را برای دیده شدن آنها و تعاملاتشان و بازار فراهم کنیم.

چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی نانو عصر امروز شانزدهم آبان ماه به کار خود پایان داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha