صلاحیت ۴۰۰ داوطلب انتخابات مجلس توسط هیات اجرایی اصفهان بررسی شد

اصفهان-ایرنا-فرماندار اصفهان گفت: تاکنون صلاحیت ۴۰۰ داوطلب دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از سوی هیأت اجرایی حوزه انتخابیه اصفهان بررسی شده است.

به گزارش ایرنا؛ به نقل از فرمانداری اصفهان، محمدعلی احمدی روز سه‌شنبه در جلسه هیأت اجرایی دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه این شهرستان افزود: هیأت اجرایی متشکل از مُعتمدان محلی در حال بررسی صلاحیت داوطلبان دیگر است و نتایج بررسی‌ها در روزهای آتی مشخص می‌شود.

فرماندار اصفهان اضافه کرد: تعدادی از این داوطلبان احراز صلاحیت شده و بقیه بدلیل بارگذاری نکردن کامل مدارکشان در هنگام ثبت نام، احراز صلاحیت نشده‌اند.

به گفته وی، این داوطلبان می‌توانند دلیل احراز صلاحیت نشدن خود را جویا شوند و اعتراض‌ خویش را به هیأت نظارت اعلام کنند.

احمدی افزود: هیأت اجرایی تا ۱۸ آبان جاری نتایج بررسی خود را در باره داوطلبانی که صلاحیتشان احراز یا تأیید نشده است، اعلام خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: داوطلبان احراز یا تأیید صلاحیت شده از طریق کد رهگیری می‌توانند نتایج بررسی صلاحیت را پیگیری کنند.

به گزارش ایرنا؛ در مجموع پس از پایان فرایندهای قانونی، ۷۲۵ داوطلب برای شرکت در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه اصفهان نام نویسی و پنج نفر از آنها با مراجعه به فرمانداری، انصراف خود را اعلام کردند.

بررسی صلاحیت‌ داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی یک فرایند چند مرحله‌ای بوده و اکنون در مرحله بررسی صلاحیت‌ها از سوی هیات‌های اجرایی در فرمانداری‌هاست.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری ۱۱ اسفند سال جاری برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha