۱۶ آبان ۱۴۰۲، ۱۵:۰۱
کد خبرنگار: 2743
کد خبر: 85283868
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

تعداد دانشجویان دانشگاه علمی کابردی لرستان افزایش یافت

خرم آباد - ایرنا - سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان گفت: تعداد دانشجویان این دانشگاه از هفت هزار و ۵۰۰ نفر در سال گذشته به هشت هزار و ۲۰۰ نفر در سال تحصیلی جدید رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدرضا جعفری روز سه شنبه در رویداد استارتاپی "بهینه سازی مصرف انرژی" لوازم خانگی با مرکزیت مرکز آموزش علمی کاربردی یخچال سازی خرم آباد اظهار کرد: در پذیرش دانشجو بر اساس آمایش سرزمینی تعداد ۱۱۲ کد رشته محل براساس امکان سنجی صورت گرفته و نیاز بازار کار حذف و ۳۸ کد رشته محل اضافه شده است که با حذف این کد رشته محل ها نه تنها تعداد دانشجویان دانشگاه کم نشد بلکه افزایش یافت.

جعفری با اشاره به توسعه همزمان دانش و مهارت در دانشگاه جامع علمی کاربردی افزود: رویدادهای استارتاپی یکی از درگاه های اصلی تقویت زیست بوم فناوری و نوآفرینی در این دانشگاه هستند که از سال گذشته به عنوان یکی از برنامه های اصلی به صورت جدی در نظر گرفته شده اند.

وی افزود: براساس برنامه ریزی های صورت گرفته، برگزاری ۱۰ رویداد استارتاپی تقاضامحور در سطح مراکز علمی کاربردی استان پیش بینی و مجوز قطعی هشت رویداد از معاونت پژوهش دانشگاه اخذ شده است که براساس برنامه زمان بندی برگزار خواهند شد.

جعفری با اشاره به اینکه تاکنون ۲ رویداد استارتاپی در استان برگزار شده است بیان کرد: استارتاپ ها پدیده های نوظهوری هستند که با حداقل سرمایه و امکانات، دست به نوآوری هایی می زنند که در راستای رشد و شکوفایی اقتصاد نقش آفرینی می کند.

وی با اشاره به اینکه یکی از دغدغه های اصلی ایده پردازان، قیمت گذاری استارتاپ ها است ادامه داد: یک ایده پردازی که منتخب یک رویداد استارتاپی است نیاز به حمایت مالی دارد بنابراین ارزش گذاری ایده ها از اهمیت بسیاری برخوردار است.

تعداد دانشجویان دانشگاه علمی کابردی لرستان افزایش یافت

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان عنوان کرد: با توجه به زمینه فعالیت تخصصی دانشگاه جامع علمی کاربردی، سه نوع رویداد استارتاپی نیاز محور، زمینه محور و موضوع محور برگزار می شود که انتظار می رود بعد از ارائه و معرفی ایده های برتر در مرکز نوآوری، مورد حمایت و تسهیلگری قرار گیرد.

جعفری با بیان اینکه دانشگاه ها پاسخگوی نیازهای کلیدی کشور هستند افزود: دانشگاه جامع علمی کاربردی براساس ماموریت ها، تربیت نیروی ماهر، متخصص و کارآفرین را برعهده دارد که تلاش می کند با ارائه آموزش های مهارتی پاسخگوی نیازهای کشور در راستای کاهش بیکاری باشد.

به گزارش ایرنا این رویداد با محوریت مصرف بهینه انرژی در لوازم خانگی از جمله کولر، یخچال فریز، جاروبرقی، ماشین لباسشویی و رادیاتور برگزار شد که در نهایت ۹ ایده از مجموع ۴۳ ایده به عنوان برتر انتخاب و تجلیل شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha